مشهد- زهره الوندی: رییس سازمان بازرگانی خراسان رضوی گفت: نقل و انتقال پروانه کسب واحدهای صنفی خراسان رضوی نظام‌مند می‌شود.

علی صفری افزود: از این پس واگذاری حقوق ناشی از پروانه کسب، تنها در همان رسته و همان مکان قبلی واحد صنفی مجاز خواهد بود.

وی با بیان اینکه با اجرای این مصوبه کمیسیون نظارت استان، انتقال حقوق واحدهای صنفی و پروانه کسب باهم انجام می‌شود، گفت: فرارهای قانونی همانند فرارهای مالیاتی، بیمه‌ای، مسوولیت ناشی از کار و کارگری، مسائل بهداشتی، اماکن عمومی و تخلفاتی که فرد از لحاظ صنفی مرتکب می‌شود، از عمده‌ترین دلایل خرید و فروش پروانه کسب است.

وی افزود: با تمهیداتی که اتخاذ شده افرادی که قصد واگذاری حقوق ناشی از پروانه کسب خود به فرد دیگری را دارند، باید قبل از انجام هر اقدامی در این خصوص مراتب را از شهرداری، دارایی و دبیرخانه هیات‌های رسیدگی به تخلفات صنفی استعلام و پاسخ را ارائه کنند.

صفرزاده تصریح کرد: افراد صنفی مکلفند با قبول مسوولیت به صورت شخصی یا به‌وسیله مباشر واجد شرایط تمامی قوانین و مقررات جاری کشور از جمله قوانین و ضوابط نظام صنفی، انتظامی، بهداشتی، ایمنی، حفاظت فنی و زیباسازی محیط کار و همچنین مراسم نامه‌های اجرایی، دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌هایی را که از سوی مراجع قانونی ابلاغ می‌شود، رعایت و اجرا کنند.