همدان- خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس سازمان صنایع و معادن استان همدان گفت: حجم سرمایه‌گذاری پروانه بهره‌برداری صنعتی صادره طی فعالیت دولت نهم در این استان بیش از هفت برابر افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع و معادن استان همدان، خسرو سامری، افزود: حجم سرمایه‌گذاری پروانه بهره‌برداری صنعتی صادره در دولت نهم، هفت‌میلیارد و ۹۸‌میلیون ریال بوده، در صورتی که این رقم در دولت هشتم ۹۵۰‌میلیون ریال بوده است. وی اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری پروانه بهره برداری معدنی از ۸۰‌میلیارد ریال به ۱۴۰‌میلیارد در دولت نهم افزایش یافته که این امر رشد ۶۴درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به رشد ۲۸درصدی پروانه‌های صادر شده در دولت نهم ادامه داد: تعداد پروانه‌های بهره برداری صنعتی صادر شده از ۴۲۴ فقره در دولت هشتم به ۵۴۱ فقره در دولت نهم رسیده است.

وی میزان اشتغال ایجاد شده پس از صدور این تعداد پروانه در این مدت را حدود هشت هزار نفر دانست و گفت: میزان اشتغال ایجاد شده نسبت به دولت هشتم ۲۲درصد رشد داشته است.

سامری با بیان اینکه در دولت نهم بیش از سه هزار فقره جواز تاسیس صنعتی صادر شده، ادامه داد: بیش از ۹۰هزار ‌میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش جواز‌های تاسیس صنعتی در طول دولت نهم پیش‌بینی شده که این امر نشانگر رشد ۱۱۶درصدی میزان سرمایه‌گذاری در دولت نهم نسبت به دولت هشتم است.