اهواز - خبرنگار دنیای اقتصاد: استاندار خوزستان گفت: مبلغ ۲۵۰‌میلیارد تومان به بخش‌های توسعه‌نیافته استان با اولویت روستا‌ها هزینه اختصاص می‌یابد.

سیدجعفر حجازی در دیدار از روستا‌های شهرستان بهبهان هدف از این سفر را پیگیری مشکلات موجود و بخش‌های توسعه نیافته استان عنوان و اظهار کرد: به منظور بیمه کردن نخلیات مبلغ ۲/۶‌میلیارد تومان به حساب بانک‌ها واریز شده است و کشاورزان برای بیمه محصولات خود تا پایان خرداد ماه سال جاری فرصت دارند که محصولات خود را بیمه کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد یک‌هزار و ۸۷۰ حلقه چاه آب در استان حفر شده است، گفت: اعتبار خوبی نیز برای کانال‌های آبی، سنتی، زهکشی و بهسازی در نظر گرفته شده که به این منظور ۷۰‌درصد اعتبارات آن از طریق دولت و ۳۰‌درصد آن نیز از طریق مشارکت مردم تامین خواهد شد. حجازی افزود: سازمان جهاد کشاورزی موظف به حفر چاه و رساندن آب به کشاورزان است و ظرف دو هفته آینده شروع به حفر چاه خواهد کرد.

مقام عالی دولت در استان همچنین با بیان اینکه اعتبار ۱۰۰‌میلیارد تومانی نیز به مناسبت یکصدمین سالگرد نفت در نظر گرفته شده است، گفت :اعتباری معادل ۱۵۰‌میلیارد تومان نیز به مدت ۵سال برای استان تصویب شده است.

حجازی در دیدار از روستای منصوریه اعتباری معادل ۶۰۰‌میلیون تومان به منظور بهسازی این روستا در نظر گرفت که ۳۰۰‌میلیون تومان آن از اعتبارات توسعه و ۳۰۰‌میلیون تومان دیگر نیز از طریق نفت تامین می شود. همچنین ساخت یک سالن ورزشی با زمین چمن و احداث چاه آب برای تامین آب کشاورزان توسط جهاد کشاورزی از دیگر تصمیمات در این روستا است.

وی همچنین تصمیماتی چون آبیاری تحت فشار وزهکشی منطقه روستا‌های قالندوسطی جهت اراضی کشاورزی و بهبود باغات، ساخت زمین ورزشی و یک سالن برای سه روستای قالند ،تخصیص اعتبار ۲۰‌میلیون تومانی به منظور تجهیز سه مسجد روستا‌های قالند و ساخت یک خانه عالم و بهسازی انهار سه روستای قالند توسط جهاد کشاورزی را اتخاذ کرد.

حجازی همچنین اتمام اصلاح شبکه آب روستای کمردستان را ظرف مدت ۱۵ روز آینده و اتصال آن به آب شهری تا پایان شهریور ماه خواستار شد و از تخصیص ۱۵۰‌میلیون تومان از اعتبارات توسعه جهت بهسازی روستای کمردستان، احداث سالن ورزشی و تامین لباس و وسایل ورزشی ۶ تیم حاضر در کمردستان توسط تربیت بدنی، حفر ۳۳ حلقه چاه عمیق جهت منطقه، تامین روشنایی معابر روستا، محوطه‌سازی گلزار شهدای کمردستان خبر داد.

حجازی همچنین در خصوص تصمیمات در روستای دودانگه گفت: اتمام کار بهسازی روستا تا پایان امسال، تخصیص اعتبار ۱۵۰‌میلیون تومان برای بهسازی روستای اسدآباد، تخصیص ۴۰‌میلیون تومان برای ساخت خانه عالم، تکمیل زمین ورزشی، پیگیری ساخت ایستگاه آتش‌نشانی از طریق وزارت کشور، پیگیری وضعیت بهداشت و درمان و ارتقای آن به شبانه‌روزی، تکمیل پاسگاه دودانگه، تامین اعتبارات ساماندهی گلزار شهدای روستای دودانگه بزرگ و کوچک و اسدآباد توسط استانداری، تامین تجهیزات غسالخانه و استفاده از اعتبارات خشکسالی برای احیای نخلستان‌ها در نظر گرفته شده است.