شیراز - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیر شعب بانک کشاورزی فارس از اعطای تسهیلات ۶‌هزار و ۷۸۷‌میلیارد و ۳۵۲‌میلیون ریالی این بانک به کشاورزان این استان خبر داد.

سیدمحمود طباطبایی، با اعلام این خبر افزود: بانک کشاورزی به عنوان تنها نهاد مالی تخصصی در بخش کشاورزی عمده‌ترین تامین‌کننده مالی بخش کشاورزی است.

وی گفت: اعتبارات پرداختی این بانک برای توسعه و ایجاد مزارع و باغات، طرح‌های زیربنایی مانند تسطیح و آماده‌سازی اراضی، ساخت آب بندها، سدها و شبکه آبیاری و آبرسانی، حفر چاه‌های عمیق و نیمه‌عمیق، مکانیزه کردن و تامین ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، ساخت کارخانجات صنایع تبدیلی و فرآورده‌های محصولات کشاورزی هزینه شده است.

وی با بیان مطلب فوق افزود: همچنین به منظور اجرای سیاست‌های دولت برای ساماندهی فعالیت‌های حمایتی، کارآیی تسهیلات بانکی، توزیع عادلانه منابع و افزایش تولید، تقویت تحرک اقتصادی و افزایش کارآفرینی، اعتباری معادل ۲۴۳‌هزار‌میلیون ریال برای راه‌اندازی ۲۲۵ طرح بنگاه‌های کوچک اقتصادی زودبازده پس از معرفی توسط کارگروه اشتغال استان فارس عقد قرارداد، از سوی این بانک پرداخت شده است.

طباطبایی گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و همچنین سایر اتفاقات غیرمترقبه خسارات بسیار زیادی به کشاورزان و سایر فعالین بخش کشاورزی استان وارد شد که منجر به عدم توانایی کشاورزان در بازپرداخت تسهیلات دریافتی آنان شد که در همین راستا تعداد ۱۰۲‌هزار و ۲۳۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۳‌میلیون و ۴۶۹‌هزارو ۹ ریال تمدید شد تا بدین وسیله بخشی از مشکلات کشاورزان برطرف شود.