مجری طرح مجتمع نورد و لوله اروند گفت: برای خرید تجهیزات مورد نیاز این کارخانه گشایش اعتبار شد. محمدحسین پرهیزکار در گفت‌و‌گو با «ایرنا»، مبلغ این اعتبار را ۷۲ میلیون یورو عنوان کرد و افزود: در زمان حاضر شرکت یورو پایپ آلمان در حال خرید تجهیزات مورد نیاز است.

او اظهار کرد: برای این مجتمع کارخانه لوله‌سازی، تولید ورق عریض و لوله‌های بدون درز در سه فاز لحاظ شده است. وی تصریح کرد: کارخانه تولید لوله‌های فولادی در قطرهای ۲۴ تا ۵۶ اینچ ( قابل ارتقا تا ۶۴ اینچ) و با ظرفیت تولید ۳۵۰ هزار تن لوله در سال و برای انتقال گاز و نفت در زمینی به وسعت ۱۰۰ هکتار ساخته می‌شود.

پرهیزکار حجم سرمایه‌گذاری کارخانه لوله‌سازی را ۱۲۶ میلیون دلار سرمایه ارزی، ۶۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ثابت و یک هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش عنوان کرد.

وی مدت زمان ساخت این کارخانه را سه سال دانست. مجری طرح مجتمع نورد و لوله اروند گفت: در فاز دوم این مجتمع ورق‌های عریض به طول ۴/۵ متر تولید می‌شود.

پرهیزکار، میزان تولید ورق‌های عریض را یک میلیون تن در سال عنوان کرد و افزود: برای فاز دوم این مجتمع ۳۷۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی یک هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال سرمایه ثابت و یک هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش پیش‌بینی شده است. پرهیزکار همچنین گفت: فاز سوم این مجتمع به تولید لوله‌های بدون درز به میزان ۲۰۰ هزار تن در سال اختصاص دارد. پرهیزگار میزان سرمایه‌گذاری ارزی این فاز را ۸۸ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: سرمایه ثابت این فاز ۵۶۰ میلیارد ریال و سرمایه در گردش آن ۳۳۰ میلیارد ریال است.