ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرکل راه‌آهن شمال گفت: در سال گذشته بیش از ۸۰ پیشنهاد به کمیته نظام پیشنهادات راه‌آهن شمال واصل شده است که تاکنون حدود یک‌چهارم این پیشنهادات اجرایی شده است.

فرهاد ظهورپرواز، با بیان اینکه این پیشنهادات در زمینه توسعه حمل‌ونقل ریلی، افزایش ایمنی و استفاده مطلوب از لکوموتیوها بوده است، افزود: با بررسی‌هایی که توسط کمیته‌های کارشناسی به روی این پیشنهادات به عمل آمد، ۲۰ طرح مورد قبول کمیته قرار گرفت و از این تعداد نیز ۱۰ طرح به مرحله اجرایی رسیده است. وی افزود: برای ۱۰ طرح باقیمانده نیز اقداماتی در دست پیگیری است. مدیرکل راه‌آهن شمال گفت: احیای مجدد سوخت‌گیری لکوموتیوها در ایستگاه راه‌آهن پل سفید، نصب نگهدارنده دوم و سوم جرثقیلی ریلی و استفاده از دیزل‌ها جهت کنترل زیرکوبی سوزن‌ها از عمده‌ترین طرح‌های پیشنهادی بوده که با اجرای این پیشنهادات به ترتیب زمینه‌های افزایش ۱۰، ۴۰ و ۲۰درصدی میزان سرعت یا کاهش زمان سیر قطارها و نیز میزان افزایش کیفیت و افزایش ایمنی حمل‌ونقل ریلی فراهم شده است.

حجت‌ا... رضایی، دبیر کمیته نظام پیشنهادات راه‌آهن شمال نیز در گزارشی گفت: اجرای عملی نظام پیشنهادات در اداره کل راه‌آهن شمال از نیمه دوم سال ۸۵ آغاز شد به طوری که در نیمه دوم همان سال حدود ۱۸درصد کارکنان در این امر مشارکت کردند. وی افزود: در سال ۸۶ نیز به منظور سیاست‌های تشویقی، کمیته نظام پیشنهادات راه‌آهن از تمامی کسانی که با ارائه طرح‌های خود باعث پویایی و بالندگی سازمان شدند به انحای مختلف تقدیر و تشویق به عمل آمده است.