بیرجند - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی از عرضه ۹۰هزار لیتر بنزین آزاد در جایگاه‌های این استان طی ایام نوروز خبر داد.

کوروش محمودیه با بیان اینکه روزانه شش هزار لیتر بنزین آزاد از اول تا ۱۵ فروردین‌ماه امسال در خراسان جنوبی عرضه شده است، افزود: این رقم فقط یک درصد از کل بنزین استان خراسان جنوبی است.

وی بیشترین رشد مصرف بنزین در ایام نوروز را مربوط به شهرستان فردوس دانست.

وی میزان مصرف روزانه بنزین استان را در اسفندماه سال گذشته ۴۸۰هزار لیتر عنوان و اظهار کرد: این رقم در ۱۵روز اول امسال روزانه ۶۳۰هزار لیتر بوده است که نشان از رشد ۳۰درصدی مصرف بنزین در ایام نوروز دارد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی از کاهش ۱۱درصدی مصرف بنزین در سال ۸۶ نسبت به سال قبل از آن خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع در سال ۸۶ بیش از ۱۸۸میلیون و ۲۰۰هزار لیتر بنزین در خراسان جنوبی توزیع شده است.

وی رشد مصرفی بنزین در خراسان جنوبی را تا قبل از سهمیه‌بندی طی سال‌های ۸۴ و ۸۵ به طور متوسط ۱۲درصد اعلام کرد و تصریح کرد: بعد از سهمیه‌بندی، مصرف ماهانه بنزین در استان از کاهش ۲۰درصدی برخوردار بوده است. به گفته وی سرانه مصرف بنزین در خراسان جنوبی ۲۹۵لیتر است که به این لحاظ این استان در رتبه ۱۸ کشور قرار دارد.

محمودیه تعداد کارت‌های هوشمند سوخت تحویلی در خراسان جنوبی را ۶۷هزار و ۳۲۷کارت عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون ۱۳هزار و ۷۸۳درخواست صدور کارت المثنی در این استان شده است.

وی از وجود ۴۴ محل عرضه بنزین در این استان خبر داد و اضافه کرد: تعداد جایگاه‌های عرضه بنزین سوپر این استان در سال جاری از دو جایگاه به هشت جایگاه افزایش خواهد یافت.