رییس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی گفت: ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی این استان در سال گذشته یک میلیارد و ۶۲۹میلیون دلار، بوده است. به گزارش «ایسنا»، صادق نجفی در نخستین نشست ماهانه خود با اعلام این مطلب افزود: برای سال جدید برنامه راهبردی توسعه صادرات غیر نفتی استان تدوین شده که با پیاده سازی این برنامه راهبردی، جهش عظیمی را در بخش صادرات غیرنفتی استان شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به تنوع کالاهای صادراتی استان بیان کرد: در گروه کالاهای صنعتی، کشاورزی، محصولات شیمیایی، فلزات، مواد معدنی، فرش و صنایع دستی، تجارت چمدانی، صادرات کالاهای صنعتی با بیش از ۵۳۵میلیون و ۱۲۸هزار دلار بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است.

نجفی، انواع مواد غذایی، صنایع فلزی، پلاستیکی، شیمیایی، سنگ و مواد معدنی، صنایع شیشه، فرش دستباف، صنایع دستی، خشکبار، شکلات و شیرینی، لوازم ورزشی، قطعات خودرو و مواد شوینده را از مهمترین صادرات استان در سال گذشته دانست که به قاره اروپا، آسیا ،آمریکا، آفریقا و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و آسیای میانه صادر شده است. رییس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی وزن کالاهای صادراتی استان را در سال ۸۶ یک میلیون و ۵۰۰ تن عنوان کرد.