اصلاح 30 کیلومتر شبکه آبرسانی در میبد

به‌علت فرسودگی شبکه آبرسانی شهر میبد بیش از ۲۱درصد آب مصرفی شهروندان این شهر به هدر می‌رود که به منظور جلوگیری از هدر رفت آب سالانه بیش از ۳۰ کیلومتر شبکه آبرسانی باید اصلاح شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران «ایسکانیوز»، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد اعتبار مورد نیاز برای اصلاح شبکه میبد در سال آتی بالغ بر هفت میلیارد ریال برآورد می شود.

محمدرضا موسوی طول شبکه آبرسانی این شهر را ۵۵۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: شبکه آبرسانی میبد با توجه به قدمت و فرسودگی شبکه و همچنین پایین بودن قطر بعضی از نقاط نیاز به اصلاح سالانه دارد تا ضمن حفظ وضع موجود و جلوگیری از افزایش هدررفت بتوان قطر شبکه آبرسانی را افزایش داد.

وی با اشاره به حجم ده هزار وپانصد مترمکعبی مخازن ذخیره موجود فعلی این شهر، احداث یک مخزن ذخیره آب ده هزار مترمکعبی را از دیگر نیازهای اساسی میبد عنوان کرد.

این مقام مسوول با توجه به اهداف این اداره در سال‌جاری، تحقق پروژه‌های بخش آب را ۱۰۰درصد برشمرد و در بخش فاضلاب به تحقق ۲۰درصدی اشاره کرد. موسوی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری برف و یخبندان باعث یخ زدگی و ترکیدگی بیش از سه هزار فقره کنتور و تاسیسات انشعاب شده که بیش از یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال خسارت وارد کرده است. مدیر امور آبفای میبد در پایان از ستاد حوادث غیر مترقبه استان در خواست کمک و جبران خسارت کرد.