کاشان- خبرنگار دنیای اقتصاد: نخستین همایش کارآفرینی با حضور جمعی از صنعتگران کاشان در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد. در این همایش که مشاور وزیر تعاون، برخی مسوولان و اندیشمندان نیز در آن شرکت داشتند، مدیر کل دفتر توسعه امور کارآفرینان وزارت کار و امور اجتماعی شناخت، ابداع، ابتکار، تعیین کسب‌وکار و فرصت‌شناسی و فرصت‌سازی را از وظایف کارآفرینان برشمرد و گفت: سرمایه انسانی، فناوری ارتباطات و اطلاعات، شکل‌گیری فرآیندهای نوآوری، تبدیل هر چه سریع ایده به محصول خدمات و عرضه آن در سطح جهانی از عوامل افزایش دانایی است.

رییس دانشگاه کاشان نیز در این همایش، از کارآفرینی به عنوان موتور محرکه اقتصاد نام برد و گفت: مقوله کارآفرینی موجب ارتقای دانش، توسعه و فرهنگ در جامعه می‌شود.

سید جواد ساداتی‌نژاد، مساله اشتغال را بزرگ‌ترین معضل امروز جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها دانست و افزود: هر چند از نظر کمیت، رشد بسیار خوبی در آموزش عالی داشته‌ایم، ولی در جذب و اشتغال خروجی‌ها که همان دانش‌آموختگان هستند، موفق نبوده‌ایم. وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به توانمندی‌های خلاقی که در کشور وجود دارد، مراکز و سازمان‌های کارآفرینی بتوانند گام‌های موثری در توسعه اشتغال جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها بردارند.

رییس مرکز کارآفرینی دانشگاه اصفهان نیز در این همایش از کاشان به عنوان شهری که زیربنای اولیه آن را تمدن شهری تشکیل داده است، یاد کرد.داوود حسنعلیان با اشاره به اینکه مبنای اساسی نامگذاری دوره‌های تاریخ بر اساس خلاقیتی است که در این شهر به وجود آمده است، ابراز امیدواری کرد خالقان دیروز، کارآفرینان امروز باشند.