ساری- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: مدیرکل فن‌آوری اطلاعات استانداری مازندران از افتتاح و راه‌اندازی پورتال خدماتی اطلاع‌رسانی استان مازندران خبر داد. یدا... طهماسبی با اعلام این خبر ۱۰درصد کاهش در مراجعات به دستگاه‌ها، ۱۵درصد کاهش در ترافیک، همچنین صرفه‌جویی در زمان و هزینه را از ویژگی‌‌های مهم این پورتال خدماتی اطلاع‌رسانی دانست.

وی گفت: استان مازندران بعد از استان اصفهان، دومین استانی است که توسط استانداری و با همکاری دستگاه‌های اجرایی اقدام به راه‌اندازی این پورتال کرده است و با انجام این کار در نظر دارد با ارائه اطلاعات مرتبط به خدمات هر دستگاه ضمن کاهش مراجعات غیرضروری به دستگاه‌ها، شفاف‌سازی دقیقی در مورد خدمات، قوانین و آیین‌نامه‌های مرتبط به هر خدمت برای عامه مردم ایجاد کند. وی با بیان اینکه این پورتال ۴۰۰ خدمت منطبق بر سند راهبردی ICT مازندران را که از سوی دستگاه‌های اجرایی به شهروندان مازندرانی ارائه می‌شود، شامل می‌شود، افزود: این اقدام گامی برای توسعه ICT روستایی به منظور تسریع در روند فعالیت‌های روستایی است.

وی امکانات پورتال استان مازندران را شامل ابزار ایجاد اطلاعاتی مختلف که می‌توانند از سوی سازمان‌ها در استان تعریف شده و به روزرسانی شود، دسترسی یک پارچه به اطلاعات یک سازمان، جست‌وجوی پیشرفته بر روی تمامی اطلاعات موردنیاز کاربر، تعریف گروه‌های کاربردی، سطوح دسترسی و انتصاب گروه‌های کاربردی به سطوح دسترسی موردنظر و امکان ارائه و مدیریت تمامی اطلاعات موردنیاز کاربران خود دانست که مدیریت هر بخش از این اطلاعات برعهده سازمان یا سازمان‌های ذی‌ربط است.

مدیرکل فن‌آوری اطلاعات استانداری مازندران کیفیت نرم‌افزار پورتال مازندران را نیز شامل پاسخگویی همزمان به دو هزار کاربر، قابلیت مدیریت پایگاه‌هایی با بیش از ۵میلیون رکورد اطلاعاتی و پیاده‌سازی در بستر وب و امکان ورود اطلاعات از هر نقطه فیزیکی بدون نیاز به نصب setup بیان کرد.

وی مهم‌ترین ویژگی این پورتال را تمرکز بانک‌های اطلاعاتی استان در این مرکز و در نتیجه صرفه‌جویی در زمان و هزینه اعلام کرد.

طهماسبی در ادامه از انجام دو طرح خدماتی رایانه‌ای دیگر در استان خبر داد و گفت: راه‌اندازی سیمای بانک اطلاعات استان و ایجاد کریدور فن‌آوری اطلاعات IT شمال کشور شامل سه استان گیلان، گلستان و مازندران به محوریت استان مازندران این دو طرح هستند.