کاشان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است

کاشان- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: رییس کمیته اسکان ستاد نوروزی شهرستان کاشان، از آمادگی این شهرستان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی خبر داد. محمد خاکسار با اشاره به برخی مشکلات اسکان در نوروز طی سال‌های گذشته گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نوروز ۸۷، هیچ محدودیت و مشکلی در اسکان میهمانان نوروزی نخواهیم داشت.

وی افزود: علاوه بر انجام هماهنگی‌ برای تجهیز و ساماندهی هتل‌ها و مهمانپذیرها ۱۵۰ مدرسه، ۱۰ حسینیه،‌اماکن ورزشی، فضاهای داخل دانشگاه‌های شهرستان کاشان و نیز ساختمان تعدادی از خوابگاه‌های این مراکز برای اسکان مسافران نوروزی آماده و ساماندهی شده است.

به گفته وی، سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان نیز علاوه بر در اختیار گذاردن فضاهای موجود در داخل سازمان و فرهنگسرای مهر، امکاناتی همچون ۲۰۰ چادر مسافرتی و ۴۰۰ تخته پتو نیز در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور راهنمایی مسافران نوروزی، ۳۱ نفر از بسیجیان در مبادی ورودی شهر مستقر می‌شوند که ۱۰نفر از این افراد به صورت موتورسوار برای هدایت گردشگران در نظر گرفته شده‌اند.

رییس ستاد نوروزی شهرداری کاشان گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر به گردشگران در ایام نوروز، اقداماتی برای روان سازی ترافیک معابر منتهی به باغ فین و ابنیه تاریخی در این ایام پیش‌بینی شده است. خاکسار، شناسایی و آسفالت محل‌هایی برای پارکینگ در معابر پر ازدحام و نصب تابلوهای راهنما در مسیر گردشگران و پاکسازی و آماده‌سازی خیابان‌ها و معابر شهر را از دیگر اقدامات در دست اقدام این ستاد عنوان کرد.

وی یادآور شد: جمعیت هلال‌احمر و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از دیگر نهادهایی است که با ارائه سرویس‌های امدادی و فنی، امنیت خاطر میهمانان نوروزی را فراهم می‌سازند.

وی با اشاره به واقع شدن عید مولود نبی اکرم (ص) در ایام نوروز ابراز امیدواری کرد: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته، میهمانان نوروزی، خاطرات مفرح و به یادماندنی از این شهرستان به ارمغان ببرند.

بر اساس این گزارش، رییس اداره میراث‌فرهنگی کاشان نیز در همایشی با عنوان جوانان، مدیران آینده که همزمان با نزدیک شدن ایام نوروز برای معرفی میراث گردشگری و فرهنگی کاشان برگزار شد، با اشاره به ثبت ۱۲۰۰ اثر تاریخی در منطقه کاشان، خواستار حفظ و حراست از آثار تاریخی کاشان به عنوان گنجینه گران‌بهای تاریخی که سالانه میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی را به خود جلب می‌کند، شد.

وی پیش‌بینی کرد: در نوروز امسال بیش از یک میلیون نفر مسافر و گردشگر از اماکن تاریخی و مذهبی و گردشگری این شهرستان دیدار کنند.

بر اساس این گزارش، وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ویژه موجود در شهرستان کاشان از جمله خانه‌های تاریخی، بروجردی‌ها، عامری‌ها، طباطبایی،‌ عباسیان و باغ موزه تاریخی فین در کنار دیگر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهرهای قمصر، نیاسر و برزک، همه ساله میلیون‌ها گردشگر داخی و خارجی را به ویژه در ایام نوروز و فصل گل و گلاب به این شهرستان می‌کشاند.