ارومیه - خبرنگار دنیای اقتصاد: در جلسه‌ای با حضور مدیر سیاسی انتظامی آذربایجان غربی و مسوولان استان چومان اقلیم کردستان عراق، نحوه انتقال برق به این استان از آذربایجان غربی بررسی شد. علی نیک‌بخت، مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان غربی، در این جلسه گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است در بازسازی و آبادانی عراق به ویژه اقلیم کردستان، مردم و مسوولان این منطقه را یاری کند.

وی افزود: مسوولان کشورمان، نیاز اقلیم کردستان عراق به نیروی برق را احساس کرده و آماده ‌اند برای راحتی مردم آن منطقه روند برق رسانی به شمال عراق را سرعت بخشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی نیز در این جلسه، آمادگی آذربایجان غربی برای تامین نیاز برق شهرهای شمال عراق را اعلام کرد. علیرضا اتابکی افزود: بر اساس توافق وزارت نیروی ایران و وزارت برق عراق، جمهوری اسلامی ایران آماده است خط انتقال ۱۳۲ولت تا ۴۰۰ولتی از استان به ظرفیت ۱۰۰مگاوات را تا پست برق شهر دوران در اقلیم کردستان عراق احداث کند. فرماندار شهر چومان اقلیم کردستان عراق نیز در این نشست گفت: جمهوری اسلامی ایران به ویژه مردم آذربایجان غربی در لحظات سخت، یار و یاور ما بودند و این مساله موجب پایداری دوستی بین دو کشور شده است.

عبدالواحد حسینی گوانی با اشاره به نیاز شهر چومان به انرژی برق تصریح کرد: علاقه‌مند هستیم این نیاز از طریق جمهوری اسلامی ایران تامین شود.