ارومیه- خبرنگار دنیای‌‌اقتصاد: بانک‌های عامل آذربایجان غربی موظف شدند سهمیه اعتبارات بنگاه‌های اقتصادی کوچک و زودبازده را تا پایان نیمه اول اسفند‌ماه جذب کنند. براساس این مصوبه بانک‌های عامل استان باید اعتبارات بنگاه‌های اقتصادی کوچک و زود‌بازده باقی‌مانده از سال‌های ۸۴، ۸۵ و ۸۶ را برای اجرای طرح‌های اقتصادی و صنعتی در اختیار متقاضیان قرار دهند.

همچنین مقرر شد بانک‌های عامل آذربایجان غربی سرمایه در گردش مورد نیاز کارخانه‌های قند این استان را برای پرداخت مطالبات چغندرکاران تامین کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌ غربی با اشاره به نامه اخیر رییس‌ کل بانک مرکزی، بر اجرای کامل تعهدات بانک‌های عامل در پرداخت تعهدات خود در قبال بنگاه‌های اقتصادی کوچک و زودبازده تاکید کرد.

رحیم قربانی گفت: مشکل فروش شکر کارخانه‌های قند استان آذربایجان غربی به زودی مرتفع می‌شود و تا حل کامل این مشکل باید برای پرداخت بدهی چغندرکاران از ظرفیت قانونی داخل بانک‌‌ها استفاده شود.

وی با تاکید بر تسریع در ایجاد بنگاه‌ اقتصادی کوچک و زودبازده افزود: افزایش ۲۷درصدی ارزش صادرات غیرنفتی و کاهش ۳درصدی نرخ بیکاری استان مرهون اجرای این طرح است.

سلیمانی، دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان نیز در این جلسه گفت: تاکنون ۵۷هزار و ۱۲۴طرح کوچک و زود‌بازده با سرمایه‌گذاری ۹هزار و ۴۷۸میلیارد ریال در آذربایجان غربی اجرا و برای ۸۷هزار و ۸۹۸نفر شغل ایجاد شده است.