ساری-خبرنگار دنیای اقتصاد: آزمایشگاه مرکزی و تحقیقاتی قطب شمال کشور طی ۵ ماه آینده در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم استان مازندران راه‌اندازی خواهد شد.

خراسانی، رییس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران، با بیان مطلب فوق و با بیان اینکه این طرح در فضایی به وسعت یک‌هزار و ۷۰۰مترمربع در حال ساخت است، گفت: در کمیسیون تلفیق مجلس از محل بودجه ارزی، حدود ۱۱۸میلیون یورو برای پژوهش‌های دانشگاهی در نظر گرفته شده است که اگر محقق شود، با سهمی که به استان تعلق خواهد گرفت، می‌توان این آزمایشگاه را تکمیل و راه‌اندازی کرد. وی افزود: در مورد بحث‌های تحقیقاتی دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران یکی از قطب‌های تحقیقاتی مطرح کشور است. وی در مورد اعتبارات دانشگاهی علوم‌پزشکی مازندران گفت: اعتبارات دانشگاه در سال جاری حدود ۱۴۰میلیارد تومان است که از این میزان ۶۵میلیارد تومان باید از منابع درآمدی محقق شود. وی با بیان اینکه در درآمد پیش‌بینی شده نیز ۱۲۵درصد افزایش در نظر گرفته شده، گفت: با توجه به اینکه بیمارستان‌ها در بخش خدمات دولتی قیمت‌های داده شده را محقق نمی‌کنند با کسری اعتبارات ۲۵میلیارد تومانی در تمام بخش‌ها رو‌به‌رو خواهیم شد.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران در ادامه در زمینه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: ۱۰۱۰ خانه بهداشت در این زمینه در استان مشغول کار هستند و به هیچ وجه این بیماری را در استان شاهد نبوده‌ایم و هرگونه خبری را در این زمینه تکذیب می‌کنم.

خراسانی در رابطه با تمهیدات انجام شده برای سال نو نیز گفت: در بخش بهداشت و درمان در طرح‌های زمستانه، تابستانه، ایام سال نو و روزهای تعطیل با این حضور فراوان گردشگران در استان اقدام به افزایش پایگاه‌های امدادرسانی خصوصا از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین هر سال می‌شود. وی اظهار امیدواری کرد: تا اواخر سال آینده با توجه به بودجه‌های اختصاص یافته در سفر ریاست‌جمهوری به استان طرح‌های نیمه‌کاره که تعطیل شده است، به نتیجه برسد.