همه مدیران استانی باید اطلس کاملی از اطلاعات جغرافیایی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی داشته باشند و وزارت کشور در این راستا اقدام به تهیه اطلس استان‌ها خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر کشور در نشست فرمانداران، مدیران ستادی و بخشداران مازندران در استانداری با اعلام خبر فوق افزود: استانداران و فرمانداران می‌توانند در تهیه اطلس برای توسعه کمک کنند.

وزیر کشور گزارش‌گیری سنتی مدیران از همکاران زیر مجموعه را مانع بزرگ توسعه عنوان کرد و افزود: مجموعه مدیریت ارشد شهرستان و استان باید طوری طراحی و برنامه‌ریزی کند که جدول عمل و کارکرد مدیران زیر مجموعه خود را در کمترین زمان ممکن و حتی به صورت روزانه گزارش دهند.

پورمحمدی با اشاره به مشخصات و مولفه‌های مدیریت راهبردی گفت: انتخابات رایانه‌ای در کشور مقدمه‌ای برای فاز مدیریت جدید در جهت خدمت‌رسانی بهینه به مردم است.

وی با بیان اینکه باید از ایده مردم در توسعه استفاده کرد، افزود: ستاد جذب سرمایه‌گذاری در برخی از استان‌ها دارای فعالیت خوبی بوده و باید در سایر استان‌ها نیز فعال شود.

وی مشارکت عمومی‌ و دخالت دادن بخش‌خصوصی در شدت بخشیدن به توسعه را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: فرمانداران و بخشداران به عنوان نبض توسعه و حرکت در شهرستان‌های حوزه مدیریتی خود باید به سراغ سرمایه‌گذاران بروند.