تایید صلاحیت 99 نفر از کاندیداهای انتخابات مجلس در مازندران

سه هزار رایانه در سراسر استان مازندران برای برگزاری الکترونیکی هشتمین دوره انتخابات مجلس در نظر گرفته شده است

ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد:‌ آمار انجام تخلفات انتخاباتی در استان مازندران به دلیل پایبندی کاندیداها و سایر اقشار جامعه به قانون بسیار کم است و در این زمینه مازندران نسبت به استان‌های دیگر از جایگاه‌ بهتری برخوردار است. موسی‌پور، معاون وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی بازرسی هشتمین دوره انتخابات مجلس در جلسه نشست مشترک اعضای ستاد انتخاباتی و اعضای ستاد بازرسی در استان و شهرستان‌های تحت پوشش با بیان مطالب فوق افزود: دولت نهم فصل جدیدی از خدمتگزاری را در کشور ارائه کرده است، در تمام عرصه‌های خدمت از کارنامه روشنی برخوردار است، به طوری که هزاران طرح عمرانی که از دولت‌های گذشته به صورت نیمه تمام به جا مانده بود به پایان رسید و هزاران طرح جدید نیز شروع و در طول عمر دولت نهم به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در زمینه انتخابات نیز دولت نهم از کارنامه آبرومندی برخوردار است. انتخابات مهم و سراسری سال ۸۵ یکی از افتخارات این دولت است که با بیش از یک میلیون و ۲۰۰هزار کارگزار برگزار شد و توسعه سیاسی کشور در عمل در این انتخابات به نمایش گذاشته شد و انتخابات سال ۸۶ نیز آزمون دیگری در عرصه عملکرد سیاسی و اجتماعی دولت نهم است.

موسی‌پور با بیان این که هدف نظام حضور حداکثری مردم در انتخابات است که آثار داخلی و بین‌المللی را در بر دارد، افزود: موفقیت کشور در تمام عرصه‌ها بستگی تام به مجلس دارد و بدون تردید دولت زمانی موفق است که مجلسی موفق داشته باشد.

وی خطاب به بازرسان و مجریان گفت: مهم‌ترین وظیفه ما حفظ آرای مردم و امانت‌داری است و این امانت در دستان استانداران و بخشداران و فرمانداران است.

موسی‌پور در رابطه با دو فوریت تصویب شده از سوی مجلس گفت: آرای سپید و ناخوانا و مخدوش در مواد مصوب جزو آرای باطله ماخوذه تلقی می‌شوند. همچنین نصب و چاپ عکس و پوستر نیز ممنوع اعلام شده است و کاندیداها فقط مجاز هستند در قطع ۱۵×۱۰ در قالب بروشور و جزوه به تبلیغات زندگینامه خود بپردازند.

معاون وزیر کشور در رابطه با برگزاری انتخابات رایانه‌ای افزود: ناگزیر هستیم در جهانی که عصر ارتباطات فن‌آوری و سرعت و دقت و صحت است، به سمت رایانه‌ای شدن پیش برویم. از شیوه سنتی خارج شویم و این کار سختی است که دولت نهم به آن دست‌زده است و امروز آنچه لازمه برگزاری این سیستم است، برقرار شده است.وی در بخشی دیگر تعداد کل داوطلبین تایید صلاحیت شده مجلس هشتم را حدود ۷۲۰۰ نفر دانست و گفت: تعداد تایید صلاحیت شده کاندیداها در استان مازندران تاکنون ۹۹ نفر است که برای تصدی ۱۲ کرسی در مجلس رقابت خواهند کرد.

جواد قناعت معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران و رییس ستاد انتخابات استان نیز در این نشست گفت: ستاد انتخابات استان در نیمه دوم مهر ماه به صورت غیررسمی آغاز به کار کرد و تجهیز شدن به رایانه را در دستور کار خود قرار داد. بعد از اعلام رسمی، این ستاد با ۵ کمیته و دبیرخانه کار خود را شروع کرد.

وی افزود: آموزش و توجیهات لازم به مسوولان و مدیران داده شده است و سه هزار رایانه در سراسر استان برای برگزاری الکترونیکی انتخابات از طریق VPN در نظر گرفته شده است که به طور رسمی با حضور معاون وزیر کشور افتتاح و راه‌اندازی شد.