گروه استان‌ها - مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران از راه‌اندازی واحد چهارم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم خبر داد و تصریح کرد: هر چهار واحد این نیروگاه زودتر از موعد زمانبندی به بهره‌برداری رسیده است. به‌گزارش روابط عمومی سازمان توسعه برق ایران، محمد بهزاد با بیان این که بخش گاز این نیروگاه در ۶ واحد ۱۵۹ مگاواتی در حال ساخت است، گفت: مجموع ظرفیت تولید برق بخش گاز این طرح پس از پایان ساخت به حدود یک‌هزار مگاوات خواهد رسید.

وی درباره اهمیت این طرح افزود: این نیروگاه علاوه بر تامین بخشی از برق مورد نیاز منطقه جنوبی کشور، تاثیر بسزایی در افزایش پایداری شبکه سراسری برق نیز خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران در عین حال نیروگاه جهرم را داخلی سازترین نیروگاه حرارتی کشور عنوان کرد و افزود: در این نیروگاه ۹۷درصد تجهیزات مورد استفاده ساخت داخل است که این موضوع نشان از توانمندی متخصصان ایرانی دارد.

وی گفت: به منظور افزایش بازدهی و ظرفیت تولید برق نیروگاه پس از اتمام بخش گاز، ساخت بخش بخار نیز برنامه‌ریزی شده است.

بهزاد یادآور شد: هر سه واحد نخست این نیروگاه از ابتدای تابستان سال جاری تاکنون با شبکه سراسری برق کشور سنکرون شده است. وی در ادامه از تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور و کمک به افزایش پایداری شبکه به عنوان بخشی از اهداف ساخت این نیروگاه یاد کرد و گفت: افزایش ظرفیت تولیدی برق و ایجاد زمینه‌های اشتغال در منطقه، استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور، ارتقای دانش فنی در ساخت نیروگاه‌ها از دیگر اهداف مهم ساخت این نیروگاه است.

مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران با اشاره به این که سوخت اول این طرح گاز و سوخت دوم آن گازوئیل است، ادامه داد: گاز این نیروگاه از خط لوله‌ای که از عسلویه به طرف مرکز ایران در حال احداث است، تامین می‌شود.