شیراز- خبرنگار دنیای اقتصاد: ۱۱۳ واحد گلخانه‌ای به مساحت دوهزار و ۳۰۴متر مربع به دانش آموختگان کشاورزی استان فارس واگذار می‌شود.

سید محمود طباطبایی، مدیر ستاد بانک کشاورزی استان فارس، با اعلام خبر فوق افزود: اجرای این طرح از شهرستان فسا آغاز می‌شود و به تدریج در سایر شهرستان‌ها نیز اجرا می‌شود. وی گفت: عملیات زیربنایی این طرح در فسا شامل تسطیح، نقشه‌برداری، قطعه‌بندی، ساخت جاده اصلی و خط انتقال آب ۱۶۰میلی‌متری، حفر چاه دهانه‌گشاد با دبی ۵/۱۲لیتر در ثانیه، ساخت موتورخانه انتقال آب و حوضچه ذخیره آب، انشعاب و توسعه شبکه برق در سطح ۵۳هکتار از محل اعتبارات دولتی انجام شده است. طباطبایی، خاطرنشان کرد: فاز اول اجرای این طرح در ۱۵هکتار با واگذاری ۵۸ واحد گلخانه با استفاده از تسهیلات «بانک زمین» به مبلغ ۵۲میلیارد ریال اجرا خواهد شد. به گفته وی، سطح هر گلخانه دوهزار و ۳۰۴متر مربع است.

طباطبایی گفت: پس از اجرا و آماده بهره‌برداری شدن طرح، هر دو واحد به مساحت چهارهزار و ۶۰۸متر مربع به یک نفر فارغ‌التحصیل واگذار خواهد شد. مدیر ستاد بانک کشاورزی استان فارس افزود: در این واحدها سالانه دوهزار و ۶۲۸تن خیار، گوجه‌فرنگی، فلفل، گل رز و گل مریم تولید خواهد شد. وی اجرای این طرح را ۱۲ ماه پیش‌بینی کرد.