رشت - خبرنگار دنیای اقتصاد: طرح راه روستایی شهید صالحی سراوان در استان گیلان با حضور استاندار، مدیرکل راه و ترابری گیلان و مسوولان راهنمایی و رانندگی به بهره‌برداری رسید.

قهرمانی چابک، استاندار گیلان در مراسم افتتاح این طرح با اشاره به این که نیازهای سراوان را شناسایی کرده و به دنبال حل آن و جلب رضایت مردم هستیم، خاطرنشان کرد: تا چند سال پیش بیشتر نگاه‌ها به سوی شهرها بود و بخش اعظم اعتبارات عمرانی به این بخش تخصیص داده می‌شد، اما هم‌اکنون تمام تاکید مسوولان توجه به روستاها و تمرکز بر روی این بخش است.

وی افزود: اگرچه سراوان هم‌اکنون دارای امکانات نسبتا خوبی است، ولی برای این که تولیدات و محصولات آن بتواند نقش موثری در اقتصاد کشور داشته باشد باید سایر کمبودهای آن نیز برطرف و از تمام استعدادهای بالقوه این منطقه بهره‌برداری

شود.

در ادامه مراسم رییس شورای اسلامی روستایی سراوان در خصوص این طرح گفت: طرح راه شهید صالحی به طول ۵/۳ کیلومتر و با اعتبار ۱۲۰میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی و نیز اعتبارات شورا و دهیاری روستای سراوان اجرا شده است.

غلامپور در ادامه افزود: این طرح که در مدت ۳ ماه اجرا شد دو روستای سراوان و غازیان را به یکدیگر متصل کرده و حدود ۲۲۰ خانوار به طور مستقیم از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی مهم‌ترین هدف اجرای این طرح را کاهش هزینه استهلاک وسایل نقلیه، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف انرژی و افزایش ایمنی در تردد و تسهیل رفت‌وآمد دانست. غلامپور با اشاره به این که پس از اجرای این طرح مهم‌ترین مشکل مردم روستا، گاز است، افزود: خوشبختانه در خصوص گازرسانی به سراوان نیز شورای پیگیری‌های بسیار داشته و انتظار داریم با توجه به اتمام کار نقشه‌برداری و طراحی، به زودی قرارداد اجرای شبکه گازرسانی سراوان به مناقصه گذاشته شود.