ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: بندر چند منظوره فریدونکنار در استان مازندران به عنوان اولین بندر بخش خصوصی شمال کشور با ظرفیت بارگیری ۷۰۰هزار تن در سال ، با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی ایران و مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی بنادر استان مازندران و استاندار مازندران با پهلوگیری اولین کشتی تجاری روسی حامل آهن فله افتتاح و به بهره‌برداری رسید. بر اساس این گزارش این بندر با سه پست اسکله با آبخور ۵ متر و با حوضچه‌ای به مساحت ۱۱هکتار در زمینی به مساحت ۶۰هکتار ساخته شده است. این بندر در سال ۶۹ به عنوان کاربری بندری به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و با اصلاحاتی در طرح در سال ۷۶ انجام شد ساخت آن آغاز شد و در سال ۸۱ ساخت اسکله موج‌شکن بندر به اتمام رسید و در دی ماه سال ۸۵ با تعیین مرز اصلی با حاکمیت سازمان بنادر و کشتیرانی به بخش خصوصی واگذار شد.

تجهیزات بندر شامل، یدک‌کش فریدونکنار به ظرفیت یک‌هزار و ۲۰۰تن و جرثقیل موبایل ۵تنی است. طول اسکله این بندر مجموعا به طول ۴۸۳متر به ظرفیت ۱۰تن و ۵تن و جنس آن نیز از نوع شمع با عرشه بتنی و دارای جرثقیل لیفتراک است.

لازم به ذکر است بندر فریدونکنار پس از سفر ریاست‌جمهوری به استان و دیدار از این بندر به عنوان مرز مجاز دریایی مورد تصویب هیات دولت قرار گرفت.