در مراسمی با حضور وزیر کشور و جمعی از مسوولان استانی، کلنگ ساخت دو طرح تقاطع غیرهمسطح در شهر همدان به زمین زده شد. به گزارش خبرگزاری مهر، این دو طرح شامل تقاطع غیرهمسطح چهار راه آیت‌ا... نجفی و تقاطع غیرهمسطح چهار راه پژوهش همدان است که برای اجرای آنها ۴۶‌میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

شهردار همدان در مراسم کلنگ‌زنی این دو طرح گفت: مطالعات تقاطع غیرهمسطح چهار راه آیت ا... نجفی همدان در سال ۸۵ آغاز شد. حسین علیقلی‌زاده با بیان اینکه این محور یکی از محورهای حادثه‌آفرین همدان است، یادآور شد: پل اصلی تقاطع غیرهمسطح چهار راه آیت‌ا... نجفی ۱۰۰ متر طول دارد و چهار دهنه برای آن در نظر گرفته شده است. وی تصریح کرد: طول رمپ اصلی این تقاطع یک هزار و ۶۰۰ متر است و یک‌رمپ جهتی به طول ۱۴۰ متر نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

علیقلی‌زاده خاطرنشان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای ساخت این تقاطع، ۱۵‌میلیارد تومان است. وی هزینه تملک پنج هکتار زمین در این محدوده را ۲۰‌میلیارد تومان دانست و ادامه داد: تقاطع غیرهمسطح چهارراه پژوهش نیز با صرف ۱۱‌میلیارد تومان ساخته می‌شود. علیقلی‌زاده عنوان کرد: طول پل تقاطع غیرهمسطح چهارراه پژوهش ۸۰ متر است و مدت زمان پیش‌بینی شده برای ساخت این دو طرح ۱۸ تا ۲۴ ماه برآورد شده است.