امسال برای نخستین بار تولید مرغ به ۱۴۰هزار تن در ماه رسید، این در حالی است که معمولا در بهترین حالت تولید مرغ ۱۰۰ تا ۱۲۰هزار تن در ماه بود. این درحالی است که مشکلات سوخت برای حمل‌ مرغ به بازار مصرف به همراه کمبود کشتارگاه‌ و سردخانه روند خریداری و ذخیره‌سازی گوشت مرغ را با مشکل مواجه کرده است.

مظفر رحیم‌پور، مدیرعامل شرکت پردیس بازدید در خرم‌آباد که در سال‌جاری به عنوان کارآفرین نمونه انتخاب شده با مشکلات تولیدکنندگان به ویژه تولیدکنندگان مرغ موافق است و معتقد است که باید قیمت‌ها تثبیت شوند، به شرط اینکه قیمت نهاده‌ها هم تثبیت و یارانه‌ها به سمت تولید هدایت شوند.

وی در مورد ویژگی‌های طرح تولید گوشت مرغ در کارخانه خود گفت: مهم‌ترین ویژگی تولید در این واحد این است که در طول ۲۰ دوره تولید، بیش از ۸۰درصد در تولید از دارو استفاده نکرده‌ایم، چرا که این امر برای سلامتی مصرف‌کنندگان مضر است.وی با بیان اینکه امروزه دنیا به سمت تولید بدون استفاده از دارو حرکت می‌کند، افزود: واحدها به شاخص‌های بالایی در این زمینه دست یافته‌اند.

رحیم‌پور افزود: همچنین در حالی که ظرفیت تبدیل دانه مصرفی به گوشت تولیدی در میانگین کشوری ۲/۲درصد است، ما این شاخص را به ۸۵/۱ درصد کاهش داده‌ایم که نشان‌دهنده شاخص کارآیی بالا است، کاهش تلفات نیز از دیگر شاخص‌های تولید گوشت مرغ در این واحد است که آن را به زیر ۳درصد رسانده‌ایم که از استاندارد جهانی نیز بالاتر است.

وی به استفاده از تسهیلات بنگاه‌های زودبازده اشاره کرد و گفت: واحد ما تولید را با حداقل ۱۵هزار جوجه در هر فصل آغاز کرد و با استفاده از تسهیلات بنگاه‌های زودبازده ظرفیت تولید، به میزان ۴۵هزار جوجه در هر دوره افزایش یافت.

علاوه بر این با استفاده از این تسهیلات توانستیم با بهینه‌سازی سالن‌ها مصرف سوخت را کاهش دهیم. وی در خصوص تاثیر تسهیلات بنگاه‌های زودبازده بر تولید و اشتغال گفت: بدون تردید این تسهیلات در رونق تولید موثر است، اما باید این تسهیلات به طرح‌های هدفمند پرداخت شود، به طوری که در مورد طرح‌ها مطالعات بیشتری صورت گیرد و دستگاه‌های اجرایی متقاضیان طرح‌های کسب و کار را راهنمایی و مزیت‌ها و ظرفیت‌ها را به آنان معرفی کنند.

مدیرعامل شرکت پردیس بازدید خرم‌آباد در مورد تاثیر حمایت از کارآفرینان نیز گفت: تشویق کارآفرینان موجب ایجاد منزلت اجتماعی برای آنان می‌شود، اما از طرف دیگر باید مشکلات آنان شنیده شود.