کاشان - خبرنگار دنیای اقتصاد: مشکل خرابی آسفالت کمربندی کاشان همچنان پابرجا است و شهرداری و اداره راه‌و‌ترابری این شهرستان، هر یک دیگری را مسوول انجام عملیات بهسازی روکش آسفالت این مسیر معرفی می‌کنند.

رییس اداره راه‌و‌ترابری شهرستان کاشان شهرداری را مسوول انجام روکش و آسفالت این مسیر دانست و گفت: کمربندی کاشان، کنارگذری است که در درون محدوده شهر واقع شده و درآمد حاصل از ساخت‌و‌ساز حاشیه آن از سوی شهرداری اخذ می‌شود و از این رو شهرداری کاشان باید برای انجام روکش و آسفالت آن اقدام کند.

علی فلاحی افزود: پیش از این هم اعلام کرده‌ایم در صورت اقدام شهرداری، به‌رغم اینکه این امر در حوزه وظایف اداره راه‌و‌ترابری نیست، حاضر به همکاری هستیم.

وی به اقدامات انجام‌شده برای انتقال ترافیک ترانزیت مسیر کمربندی کاشان به خارج از این شهر اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون در حال ساخت میدان ورودی شهر در منطقه دارالسلام هستیم که با بهره‌برداری از این میدان تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده، تردد خودروهای سنگین‌ ترانزیت، از این مسیر صورت گرفته و از تردد آنها در مسیر کمربندی کاشان جلوگیری خواهد شد.

به گفته وی براساس صورتجلسه و توافق صورت‌گرفته میان این اداره و شهرداری کاشان قرار بود پرداخت هزینه ساخت میدان دارالسلام به صورت مساوی از سوی دو طرف صورت گیرد که تاکنون شهرداری کاشان از پرداخت سهم خود امتناع کرده، این در حالی است که این اداره تاکنون برای ساخت این میدان نزدیک به ۱۰میلیارد ریال هزینه کرده است.

در همین حال معاون عمرانی شهرداری کاشان نیز گفت: این شهرداری تعهدی در خصوص پرداخت مبلغ به اداره راه‌و‌ترابری نداده است بلکه انجام نیمی از طرح را تعهد کرده که در حال انجام است.

سعید طالعی افزود: شهرداری به تعهد خود در این زمینه پایبند بوده و تنها به دلیل وقوع سرمای اخیر انجام عملیات متوقف شده است.

وی درخصوص آسفالت کمربندی کاشان نیز گفت: درست است که این مسیر در داخل محدوده شهری واقع است، ولی تخریب آسفالت آن به دلیل حجم بالای تردد خودروهای سنگین ترانزیتی محور شمال - جنوب کشور از این مسیر ایجاد شده است و به همین دلیل اداره راه‌وترابری در این خصوص مسوول است.

به گفته وی با توجه به این نکته که خسارت وارده به جاده از سوی یک دستگاه تریلی با ۱۶دستگاه خودرو سواری برابری می‌کند، شورای اسلامی شهر کاشان اعلام کرده است که در صورت انجام مطالعات کارشناسی در خصوص تعیین درصد سهم خودروهای شخصی و خودروهای سنگین در ایجاد تخریب آسفالت این مسیر، شهرداری کاشان حاضر است درصدی بالاتر از سهم خود نیز در بهسازی آسفالت کمربندی این شهر هزینه کند و متقابلا اداره راه‌و‌ترابری می‌بایست سهم خود را در این طرح انجام دهد، اما متاسفانه اداره راه‌و‌ترابری حاضر به همکاری نیست!

گفتنی است هم‌اکنون وضعیت آسفالت مسیر ۲۲کیلومتری کمربندی کاشان بسیار اسفبار بوده و این امر علاوه‌بر ایراد خسارت به خودروهای عبوری، نارضایتی شهروندان کاشانی را به دنبال داشته است.