مصرف 12هزار تن نمک در جاده‌های برفگیر مازندران

ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: طی دوره برف و سرما بر روی ۲۸محور برفگیر استان مازندران به طول هزار و ۸۲۷کیلومتر با حضور ۲۴۱نفر نیرو بالغ بر ۱۵میلیون متر مکعب معادل ۱۲هزار تن نمک پاشیده شده است.

مدیر کل راه و ترابری استان مازندران با بیان مطلب فوق افزود: در بحث راهداری زمستانی ۳۰ اکیپ راهدار در ۱۴راهدارخانه با ۲۴۱نفر نیرو و ۱۳۰دستگاه خودرو، حفاظت از ۱۱ گردنه و ۳۱۰۰ کیلومتر از محورهای برفگیر استان را بر عهده دارند.

وی گفت: طی سرمای اخیر با تلاش انجام شده از سوی راهداران استان تمام محورهای مواصلاتی مازندران باز بود و تنها مسیر از سمت تهران بسته بود.

بیگدلی تصریح کرد: به جز طرح‌هایی که برای این اداره کل تعریف می‌شوند، به طور عمده مهم‌ترین وظیفه این اداره کل ایمن‌سازی راه‌ها است که به دلیل کارهای انجام شده در سال‌جاری با کاهش ۲۱درصدی کشته در جاده‌های استان روبه‌رو بوده‌ایم و این نشانه موفقیت بزرگی برای حفظ سلامت افراد است و امیدواریم این آمار به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: در بخش روشنایی محورهای استان نیز تاکنون بیش از ۷۵درصد محورها از نعمت روشنایی برخوردار شده‌اند و مقرر شده است تا پایان برنامه چهارم توسعه تمام محورهای استان از این نعمت برخوردار شوند.

مدیر کل راه و ترابری یکی از طرح‌های بزرگ را که می‌تواند بخشی از ترافیک سنگین تهران به استان و بالعکس را کاهش دهد، محور فیروزکوه به استان دانست و گفت: با تمهیداتی که انجام شده تا سال نو عملیات چهارخطه شدن فیروزکوه از سمت تهران به اتمام خواهد رسید. وی در رابطه با محور هراز نیز که مسافتی ۱۰۵ کیلومتری را از آمل به امامزداده هاشم در بر می‌گیرد گفت: ۲۰کیلومتر از سمت شهرستان آمل به صورت بزرگراه در حال انجام بوده و به بهره‌برداری رسیده است.

مطالعات ۲۰کیلومتر دیگر نیز تمام شده و برای مناقصه آماده شده است.

بیگدلی در رابطه با آزادراه تهران شمال نیز گفت: اجرای طرح در وضعیت مطلوب است و این طرح در صورت بهره‌برداری شدن می‌تواند ترافیک موردی سنگین تابستان و ایام نوروز را تغییر دهد.