مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد: در پی قطع گاز شهرک صنعتی طوس‌ مشهد، خط تولید واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک از اواخر هفته گذشته تعطیل شد.

رییس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی با اعلام این مطلب گفت: به محض سرد‌شدن هوا نباید شیر گاز کارخانه‌ها را بست و تولید را متوقف کرد، دولت باید این موارد را پیش‌بینی کند تا هیچ‌بخشی در کشور با مشکل مواجه نشود.

محسن شرکا، میزان خسارتی را که در نتیجه توقف تولید کارخانه‌ها به کشور وارد می‌شود، بیشتر از صرفه‌جویی ناشی از بستن گاز کارخانه‌ها دانست و گفت: اقتصاد یک زنجیره است و وارد شدن خسارت به صنعت و توقف تولید، خود را در جای دیگری نشان خواهد داد و ضرری‌ که از این طریق متوجه کشور می‌شود، جبران ناپذیر است.

وی افزود: ستاد بحران در کشور باید از قبل پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهد تا نه به خانواده‌ها و نه به صنعت و تولید کشور زیانی وارد شود.

وی اظهار کرد: واحدهای صنعتی خراسان رضوی ۱۰درصد کل گاز را مصرف می‌کنند و قطع گاز آنها نمی‌تواند کمک چندانی به مساله کمبود گاز در هنگام برودت هوا کند.

وی گفت: با قطع گاز، هر واحد صنعتی روزانه چندین میلیون ریال ضرر می‌کند و علاوه بر آ‌ن‌ صدها نفر کارگر شاغل در کارخانه‌ها و افرادی که به طور غیرمستقیم با آنها در ارتباط هستند، بیکار شده‌اند.