ارومیه- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: استاندار آذربایجان غربی بر اجرای طرح‌های تحقیقاتی کاربردی توسط دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد. قربانی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های تحقیقاتی کاربردی در دستگاه‌های اجرایی گفت: با بهره‌گیری از این طرح‌ها برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده برای توسعه در مسیر درست و صحیح پیش خواهد رفت. استاندار آذربایجان غربی از تشکیل بانک اطلاعاتی طرح‌های تحقیقاتی در استان خبر داد و گفت: با تشکیل این بانک از اجرای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی تکراری جلوگیری خواهد شد. وی گفت: سال گذشته از محل صرفه‌جویی و جلوگیری از اجرای طرح‌های پژوهشی تکراری در استان ۳۰میلیارد ریال برای ایجاد پارک علم و فن‌‌آوری در آذربایجان غربی اختصاص یافت.

داریانی، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه زمان اجرای طرح‌های عمرانی سال آینده همزمان با آغاز سال جدید خواهد بود، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده برای تسریع در روند اجرای طرح‌های عمرانی سال آینده، تمامی مراحل بررسی و تصویب طرح‌ها پیش از پایان سال‌جاری به اتمام خواهد رسید.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی استاندار نیز تعداد طرح‌های تحقیقاتی امسال دستگاه‌های اجرایی را ۱۳۹ طرح اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۱۱۸طرح مربوط به سال‌های قبل است که از بین آنها اجرای ۱۸ طرح پایان یافته ۲۶طرح حذف شده و ۷۴ طرح دیگر نیز در حال اجرا است. حمید ارجمندزاده گفت: امسال ۲۱طرح تحقیقاتی جدید هم توسط دستگاه‌های اجرایی ارائه شدند که از این طرح‌ها اجرای ۶ طرح به تصویب رسیده و اجرای ۸ طرح دیگر نیز در حال بررسی است. براساس این گزارش، در این جلسه، طرح‌های مشکل‌دار شهرستان مهاباد با حضور فرماندار این شهرستان بررسی شد.