افزایش 30درصدی اعتبار تعمیر  بیمارستان‌های فارس

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان فارس، مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی چند طرح درمانی، آموزشی در نی‌ریز و بخش آباده طشک این شهرستان از توابع فارس آغاز شد. به گزارش «ایرنا»، دکتر کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت در حاشیه این مراسم در فرودگاه شهید دستغیب شیراز درخصوص وضعیت تخت‌های بیمارستانی‌ استان فارس گفت: تخت‌های بیمارستانی در استان فارس ناهمگون است. وی از افزایش ۳۰درصدی اعتبار تعمیرات و نگهداری بیمارستان‌ها در استان فارس خبر داد و گفت: به طور کلی تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان فارس کم نیست بلکه به طور نامناسب توزیع شده‌اند و مشکل اصلی نیز در مرکز این استان است که از نظر تعداد و قدمت با مشکل مواجه‌اند.

به‌ گفته ‌وی، با تعریف چند طرح جدید ازجمله بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی خاتم الانبیا این مشکل حل خواهد شد. وی با بیان اینکه استان فارس از نظر تاریخی یک قطب درمانی در خاورمیانه به ‌شمار می‌آید، گفت: این ظرفیت مورد توجه دولت نهم قرار گرفته است و به این منظور شهرک سلامت شیراز نیز ایجاد خواهد شد. باقری لنکرانی در مورد بیماری آنفلوآنزای پرندگان نیز گفت: ایران از نظر این

بیماری پاک است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

براساس این گزارش، ساخت بخش‌ اطفال و داخلی بیمارستان شهدای شهرستان نی‌ریز یکی‌ از طرح‌هایی بود که کلنگ آن با حضور وزیر بهداشت به زمین خورد. این بخش درمانی با ظرفیت ۴۰تخت در زمینی به مساحت یکهزارو ۳۰۰مترمربع و اعتبار دو میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی ساخته خواهد شد.

همچنین بیمارستان ۲۵تختخوابی آباده طشک نیز با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید. این بیمارستان در زمینی به مساحت دو هزار و ۲۰۰مترمربع و شش میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال اعتبار ساخته شد که ۴۰درصد اعتبار این طرح را خیرین پرداخت کردند.

این‌بیمارستان از بخش‌های بستری، سونوگرافی، اتاق‌ عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه و داروخانه تشکیل شده است. حضور وزیر بهداشت در آباده طشک نیز با آغاز عملیات اجرایی ساختمان دانشگاه پیام نور واحد این بخش نیز همزمان شد.

این دانشگاه رشته‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی، مدیریت صنعتی، زبان و مترجمی انگلیسی و نیز حسابداری دارد که قرار است در زمینی به مساحت ۱۰هکتار ساخته شود.

این گزارش حاکی است، اعتبار این طرح‌ها در مجموع ۱۴میلیارد ریال برآورد و اعلام شده است. وزیر بهداشت، در مراسم افتتاح طرح‌های درمانی در آباده طشک نیز گفت: هدف ما، خدمت رسانی به مردم به ویژه در مناطق محروم است. باقری لنکرانی افزود: ارایه خدمات بهداشتی - درمانی ‌به منظور ارتقای نظام سلامت صورت می‌گیرد.