ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: تغییرات آب‌وهوایی بیش از ۳۰۵‌میلیارد ریال به جنگل‌‌های مازندران خسارت وارد کرده است. حسین علیپور، مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران با بیان مطلب فوق افزود: تغییرات آب و هوایی و برف و سرمای اخیر باعث شد به حدود ۴۱۷‌هکتار از جنگل‌کاری سنواتی حوزه این اداره کل خسارت وارد شود.

وی خسارت وارده به بخش جنگل‌کاری را حدود یک میلیون و ۴۲هزار و ۵۰۰‌هزار ریال اعلام کرد و متذکر شد: تغییرات جوی حدود ۵۶‌کیلومتر حصار اطراف جنگل‌کاری سنواتی را نیز تخریب کرده که برای مرمت و بازسازی آن نیاز به ۴۲۰‌میلیون ریال اعتبار است.

علیپور خسارت وارده بابت رانش جاده‌های جنگلی و تخریب ساختمان حفاظتی را نیز سه هزار و ۶۵۰‌میلیون ریال اعلام کرد و افزود: بادهای شدید باعث شکسته شدن حدود ۵۰۰‌هزار مترمکعب از درختان جنگلی شده است و طی بررسی و ارزیابی به‌عمل آمده میزان ریالی خسارات وارده حدود ۳۰۰‌میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرکل منابع طبیعی‌سازی همچنین میزان خسارت وارده به نهال‌های تولید شده را حدود ۶۳۵‌میلیون ریال اعلام کرد و با بیان اینکه در فصل درختکاری قرار دادیم و از طرفی با توجه به خسارات وارده عملیات درختکاری در سال‌جاری با مشکل مواجه شده و در بعضی از مناطق نیز متوقف می‌شود، از مسوولان درخواست کرد جهت جبران خسارات وارده در اسرع وقت نسبت به اختصاص اعتبار اقدام کنند.

وی متذکر شد: در صورتی که اعتبار موردنیاز در سال‌جاری اختصاص پیدا نکند و تعهدات مربوط به عملیات حصارکشی و نهال‌کاری انجام نگیرد، در آینده برای اجرای این کار نیاز به اعتبار بیشتری خواهد بود و بررسی‌های کارشناسی دیگر را طلب می‌کند.