اجرای 95درصد مصوبات سفر رییس‌جمهوری در همدان

همدان- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: فرماندار همدان از اجرایی شدن ۹۵درصد از مصوبات سفر رییس‌جمهوری در این شهرستان خبر داد. علی‌اکبر فامیل کریمی گفت: سفر رییس‌جمهوری به همدان در تیرماه پارسال در این شهرستان حدود ۱۰۰مصوبه داشت و برای اجرای این طرح‌ها پارسال ۹۵میلیارد و ۵۱۲میلیون ریال در نظر گرفته شد که همه این اعتبار جذب شده است.

وی همچنین اظهار کرد: تبدیل شبکه هوایی برق به زمینی، تکمیل ساختمان دانشگاه پیام نور مرکز فامنین، تکمیل مجتمع فرهنگی سینمایی و روکش آسفالت راه فرعی فامنین از مهم‌ترین این مصوبه‌ها است.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: برخی از مصوبات سفر نیز مربوط به تامین اعتبار برای طرح‌هایی است که نیمه‌تمام مانده بود که با تامین اعتبار در این سفر تحول چشمگیری در آنها به وجود آمده است. فامیل کریمی افزود: افزایش ظرفیت سد اکباتان از ۸میلیون مترمکعب به ۴۰میلیون مترمکعب از مهم‌ترین نتایج سفر رییس‌جمهوری به همدان بوده است. وی اضافه کرد: با سفرهای استانی زیرساخت‌های خوبی در مناطق ایجاد شده که در دور دوم سفرها این زیرساخت‌ها باید تقویت شود.

این مقام مسوول همچنین خاطرنشان کرد: با آغاز عملیات اجرایی واحد دوم پتروشیمی در همدان توجه به صنایع پایین‌دستی این واحد و تقویت شهرک‌های صنعتی از جمله طرح‌هایی است که در دور دوم سفرهای استانی باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار همدان تاکید کرد: با توجه به تاریخ کهن و شرایط گردشگری در همدان، سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و توریستی به ویژه تپه هگمتانه نیازمند توجه ویژه است.