همدان- خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس خانه صنعت و معدن همدان، بخشنامه اخیر بانک مرکزی در اعمال محدودیت در پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح‌های زودبازده را موجب کند شدن روند این طرح‌ها عنوان کرد. حمیدرضا رهبر گفت: پولی که در بخش‌های صنعتی و تولیدی تزریق می‌شود، تورم‌زا نیست، بنابراین پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده به هیچ‌وجه باعث تورم نمی‌شود. رییس خانه صنعت و معدن همدان اضافه کرد: بنگاه‌های زودبازده با هدف تولید و اشتغال و در حمایت از بخش‌خصوصی در کشور فعالیت می‌کنند. رهبر گفت: در ماه‌های اخیر بانک‌ها فشار زیادی روی مجریان طرح‌ها در بازپرداخت سریع‌تر مطالبات معوقه می‌آورند که این کار موجب تضعیف بخش‌خصوصی می‌شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: تعلق بانک‌ها از بخشنامه بانک مرکزی این بود که پرداخت تسهیلات باید متوقف و فشار بر صاحبان طرح‌ها اعمال شود.

وی بر لزوم تجدیدنظر در سیاست‌های حاکم بر سیستم بانکی در کشور تاکید و خاطرنشان کرد: متاسفانه پرداخت تسهیلات در سیستم بانکی به سمت دلالی رفته و بانک‌ها بیشتر علاقه‌مند به پرداخت تسهیلات در این بخش هستند.

رهبر اضافه کرد: در وضع موجود منابع بانک‌ها محدود و با مشکل کمبود منابع مواجه شده‌اند، ولی این دلیلی بر اعمال محدودیت در پرداخت تسهیلات بانکی به بنگاه‌های زودبازده نمی‌شود.