مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد اعلام کرد: خط دوم قطار شهری مشهد در مسیر شمال به جنوب به‌طول ۱۴کیلومتر پایان یافته و به‌زودی فراخوان پیمانکار به مناقصه گذاشته می‌شود. سید محسن شوشتری به «ایرنا» گفت: خط دوم قطار شهری از کوهسنگی مشهد شروع و تا خواجه ربیع ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در خط دوم قطار شهری ۱۲ایستگاه پیش‌بینی شده که در یک ساعت و در هر جهت ۱۶هزار مسافر را جا به جا می‌کند. وی اعلام کرد: فراخوان پیمانکار طرح خط دوم قطار شهری برای عملیات طراحی، تامین قطعات و بهره‌برداری (EPC) است. شهردار مشهد نیز از پیشرفت فیزیکی ۹۳درصدی طرح خط یک قطار شهری مشهد به طول ۱۹کیلومتر در مسیر نخریسی به وکیل آباد خبر داد.

سید محمد پژمان افزود: این طرح تا پایان سال مالی ۱۳۸۶ به‌اتمام می رسد و باید منتظر باشیم تا واگن‌های آن از کشور چین وارد شود. وی علل تاخیر راه‌اندازی قطار شهری مشهد را تامین واگن دانست و افزود: قرارداد خرید ۶۰دستگاه واگن با ۲۰رام قطار با چین به امضا رسیده و ما منتظر ارائه ضمانتنامه از سوی کشور سازنده هستیم. وی گفت : خط اول قطار شهری مشهد جابه‌جایی ۲۰هزار مسافر را در یک ساعت و در هر جهت دارد و عملیات اجرایی ۵/۸کیلومتر آن در فاز همسطح از میدان آزادی تا وکیل آباد، ۱۸ماه پیش پایان یافته است.