کاشان- خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس انجمن علمی فرش ایران از برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی هنری فرش در دانشگاه کاشان خبر داد. امیرحسین چیت‌سازیان، توجه به هویت بومی و اصیل ایرانی و اسلامی و آشنایی با جایگاه فرش در شناسنامه تاریخی فرهنگی و اقتصادی ایران را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره دانست.

وی افزود: ایجاد فرصتی برای آشتی و پیوند استوارتر با سنت‌ها و اصالت‌های دیرین فرهنگ و هنر ایران، دمیدن روحیه نشاط، پویایی و نوآوری در دانشگاه‌ها با محوریت فرش، شناسایی و توجه به جنبه‌های گوناگون فرش و گشودن چشم‌اندازهای نو در نگرش به فرش از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: تمام دانشجویان در تمامی رشته‌ها از دانشگاه‌های سراسر کشور می‌توانند آثار خود را در رشته‌های تخصصی فرش شامل طراحی، رنگرزی، بافت و مرمت و در دیگر رشته‌های مقاله، آثار نوشتاری و ادبی، عکس، فیلم، نقاشی، خوشنویسی و سایر گروه‌های هنری به دبیرخانه این جشنواره در دانشگاه کاشان ارسال کنند.

چیت‌سازیان مهلت ارسال آثار را تا ۲۰بهمن ذکر کرد و یادآور شد: پس از پایان زمان ارسال آثار تا نیمه اسفندماه سال‌جاری داوری بر روی آثار به صورت تخصصی انجام می‌شود و یکم تا پنجم اردیبهشت‌ماه جشنواره با اعلام نتایج به صورت رسمی در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه جنبی دیگر با نام فرش نفیس کاشان در حاشیة این جشنواره خبر داد و افزود: در این نمایشگاه که با همکاری اتاق بازرگانی و اتحادیه تولید فرش دستباف کاشان برگزار می‌شود، از افرادی که در زمینه فرش به صورت تجربی صاحب‌نظرند استفاده می‌شود.

وی علت انتخاب دانشگاه کاشان برای مکان برگزاری سومین جشنواره سراسری فرهنگی هنری فرش را تاریخ و فرهنگ کهن این شهرستان و قدمت و شهرت جهانی هنر فرش این منطقه دانست.