سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: طرح جامع مطالعاتی نوار ساحلی شمال کشور که بخشی از آن، سواحل استان را در برمی‌گیرد، تهیه شده‌است. فریدون فعالی، درگفت‌وگو با «ایرنا» گفت: این طرح هم‌اکنون در سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور و استان برای تایید نهایی درحال بررسی است.

وی اضافه‌کرد: طرح مطالعات نوار ساحلی استان گلستان به عنوان یک طرح ملی شامل ساحل بندرگز، بندرترکمن و گمیشان است که توسط یک شرکت و تحت مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تهیه شده است.

فعالی با بیان اینکه ساحل گمیشان مورد توجه در سطح بین‌المللی نیز هست، گفت: طرح مطالعات ایجاد دهکده توریستی گمیشان از برنامه‌های پیشنهادی و دردست اقدام این سازمان است.

وی اضافه‌کرد: در طرح مطالعات نوار ساحلی شمال کشور ۸۲ کیلومتر از سواحل استان گلستان مورد بررسی قرار گرفت و دو منطقه ۱۶ و ۱۷ در محورهای بندرگز، بندرترکمن و گمیشان پیشنهاد داده شد.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به اینکه کار مطالعات طرح جامع سواحل شمال کشور توسط مشاور تعیین شده از سوی سازمان مرکزی (شرکت مهندسان مشاور سبزاندیش پایش) انجام شد، اظهار کرد: مطالعات جامع مناطق ساحلی گلستان نیز توسط شرکت انجام و به کارگروه گردشگری استان ارائه شده است.