گروه استان‌ها - رییس سازمان صنایع و معادن استان چهارمحال و بخیتاری از استخراج سه میلیون و ۷۵۴هزار تن انواع مواد معدنی در ۹ماه سال جاری در استان خبر داد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۴درصد رشد نشان می‌دهد. کرمی گفت: در بخش معادن استان تعداد ۱۲فقره پروانه بهره‌برداری جدید در زمینه تولید مواد معدنی گروه مصالح ساختمانی با سرمایه‌گذاری ۱۶۷۰۳میلیون ریال صادر شده که زمینه اشتغال ۹۶نفر را نیز فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: فعالیت در بخش معادن استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۷۱درصد، از نظر سرمایه‌گذاری ۱۲۷درصد و از نظر اشتغال ۸۴درصد رشد داشته است.

کرمی با بیان اینکه در این مدت همچنین ۲۸فقره پروانه اکتشاف با سرمایه‌گذاری ۳۸۹۳میلیون ریال صادر شده افزود: این میزان حدود ۲/۱۷کیلیومتر مربع از مساحت‌ استان را تحت پوشش عملیات اکتشاف قرار داده است.

وی گفت: در این مدت همچنین تعداد ۴فقره گواهینامه کشف با سرمایه‌گذاری ۵۷۵میلیون ریال و با میزان ذخایر قطعی ۸هزار و ۷۹۶تن صادر شد.

رییس سازمان صنایع و معادن استان افزود: این سازمان برای تقویت و بالا بردن سطح علمی مسوولان فنی و مدیران معادن در استان تعداد ۶دوره آموزشی به مدت ۲۴۰ساعت با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی وزارت صنایع و معادن برگزار کرد که در این دوره‌ها تعداد ۲۰۶نفر نیز شرکت کردند.