ساخت دو هزار واحد مسکونی در خراسان رضوی

مشهد - خبرنگار دنیای اقتصاد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با هدف تامین مسکن اقشار کم‌درآمد، دو هزار و ۳۲۷واحد مسکونی در استان می‌سازد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اعلام این مطلب گفت: این اقدام به منظور تحقق سیاست‌های دولت نهم در کمک به اقشار محروم آغاز شده است.

وطنخواه افزود: از این تعداد تاکنون عملیات اجرایی ۱۲۷واحد مسکونی در زمین‌های حسین‌آباد کرمانی‌های مشهد آغاز شده که ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: عملیات اجرایی ۵۰۰واحد مسکونی نیز از آبان‌ماه سال جاری در زمین‌های امامیه این شهر آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود طی دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وطنخواه یادآور شد: طرح ۴۰۰واحدی فاز دوم واحدهای مسکونی حسین‌آباد نیز در مرحله اخذ پروانه قرار دارد که به زودی عملیات اجرایی این واحدها آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی فاز سوم زمین‌های حسین‌آباد نیز با ظرفیت ۱۱۰۰واحد مسکونی در دست انجام است.

وطنخواه با اشاره به تاکید استاندار خراسان رضوی بر ساخت واحدهای مسکونی برای اقشار کم‌درآمد از تصویب ساخت ۲۰۰واحد مسکونی توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد.

وی همچنین از توافق اوقاف با مسکن و شهرسازی استان در تامین زمین برای ساخت‌و‌ساز واحدهای مسکونی اقشار کم‌درآمد خبر داد و گفت: براساس این توافقنامه در هر شهری که سازمان مسکن و شهرسازی با کمبود زمین برای ساخت واحدهای مسکونی مواجه باشد، اداره‌کل اوقاف براساس ضوابط قانونی زمین موردنیاز را در اختیار قرار خواهد داد.

این مسوول با اشاره به رویکرد اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان به فعالیت‌های عمرانی در موقوفات و بقاع متبرکه افزود: این اداره در سال گذشته ۵/۱میلیارد تومان از اعتبارات دولتی و چهار میلیارد تومان از محل منابع داخلی در زمینه انجام فعالیت‌های آبادگرانه و عمرانی هزینه کرده است.

وی درخصوص هزینه‌های انجام‌شده سال جاری در بخش عمرانی نیز گفت: بیش از ۲۰میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و همچنین ۳۵میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی این دوره اعم از درآمد بقاع متبرکه و موقوفات صرف اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی شده است.