ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: کتاب سال صادرکنندگان نمونه استان مازندران گردآوری می‌شود.

این کتاب با هدف شناسایی صادرکنندگان فعال و تشویق آنها به ادامه فعالیت و معرفی‌شان به جامعه و ارائه الگوهای مناسب به جامعه تولیدکنندگان جمع‌آوری خواهد شد. مرتضی کاظمیان، مدیر برنامه‌ریزی و پژوهش این کتاب با اعلام خبر فوق افزود: استان مازندران به علت دسترسی به آب‌های خزر و همجواری با کشورهای استقلال یافته شوروی سابق از یک طرف و داشتن نواحی وسیع و شرایط اقلیمی مطلوب و خاک حاصلخیز از طرفی دیگر یکی از قطب‌های مهم صادراتی کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: گردآوری کتاب‌هایی از این قبیل می‌تواند به گسترش فرهنگ عمومی صادرات و ارتقای شان و منزلت اجتماعی صادرکنندگان و بسترسازی برای توسعه صادرات کمک فراوانی بکند. کاظمیان این کتاب را به عنوان منبعی معتبر دانست که پس از چاپ به تمامی سفارتخانه‌های حوزه CIS، اتاق‌های بازرگانی، سازمان صنایع و معادن و سایر ارگان‌های وابسته ارسال خواهد شد، همچنین به عنوان منبعی اطلاعاتی و موثر در اختیار تمامی مراکز علمی و تحقیقاتی قرار خواهد گرفت.

مدیر پژوهش و برنامه‌ریزی کتاب فوق عمده‌ترین محورهای گردآوری این کتاب را تقویت عزم ملی برای صادرات، گسترش فرهنگ عمومی صادرات، ارتقای‌ شان و منزلت اجتماعی صادرکنندگان، معرفی الگوهای موفق در عرصه تولید و صادرات و ... بیان کرد.