جریمه 56هزار کشاورز خسارت‌دیده استان فارس بخشیده شد

شیراز- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیر ستاد بانک کشاورزی استان فارس از بخشودگی جریمه ۵۶هزار نفر از کشاورزان خسارت‌دیده که تا ۵۰میلیون ریال مانده بدهی دارند، خبر داد.

سیدمحمود طباطبایی با اعلام خبر فوق و با بیان اینکه این گروه از دو درصد سود کمتر هم برخوردار می‌شوند، افزود: جمع بدهی این کشاورزان، ۱۰۰۰میلیارد ریال است. وی افزود: از طریق هماهنگی با وزارت اقتصادی و دارایی جهاد کشاورزی از سوی بانک مرکزی، مشمولانی که تا ۵۰میلیون ریال تسهیلات گرفته‌اند یا مانده بدهی آنها این مبلغ است و دچار خسارت‌هایی مثل خشکسالی، سیل، سرمازدگی و زلزله شده و قادر به بازپرداخت جریمه نیستند، بخشیده می‌شوند.

طباطبایی گفت: این دستورالعمل به شعب بانک کشاورزی استان فارس ابلاغ شده و خسارت‌دیدگان باید با ارائه آثار خسارت تا آخر بهمن‌ماه جاری به این شعب مراجعه و فرم بخشودگی را دریافت و تکمیل کنند.

مدیر ستادی بانک کشاورزی استان فارس، زمان پرداخت اولین قسط آنها را هم از ۲۳اردیبهشت‌ماه دانست و گفت: در این مورد هم چنانچه عذر موجهی ارائه شود، مهلت بیشتری داده می‌شود.

وی در مورد خوش‌حسابان هم گفت: خوش‌حسابانی هم که تا آبان‌ماه جریمه خود را پرداخت کرده‌اند، مبلغ پرداختی آنها بازپرداخت می‌شود.

طباطبایی، عملکرد بانک کشاورزی استان فارس را در کشور رتبه اول اعلام کرد و گفت: این بانک با دو میلیون مشتری در ۱۴۵ شعبه، امسال دو میلیارد و ۷۸۹میلیون ریال تسهیلات اعطا کرده است.