روسازه دوهزار تنی مسکونی موسوم به LQ۳طرح توسعه میدان نفت و گاز سلمان که توسط متخصصان داخلی در بندرعباس ساخته شده، برای انتقال به محل طرح بر روی شناور تندگویان با موفقیت بارگیری شد.

به گزارش «ایرنا»، مدیر تاسیسات دریایی طرح توسعه میدان نفتی و گازی سلمان در مراسم بارگیری این سکو گفت: روسازه مسکونی LQ۳ که برای زندگی و اسکان ۶۰نفر در دریا طراحی شده، دارای ابعاد ۱۷ در ۳۳ با ارتفاع ۴۰ متر از سطح دریا در پنج‌طبقه ساخته شده است. سیدحمید موسوی افزود:این بزرگ‌ترین رو سازه طرح توسعه میدان سلمان است که نصب آن به روش بلندکردن به‌وسیله جرثقیل و قرار گرفتن بر روی زیرسازه انجام می‌گیرد. وی اضافه‌کرد: با نصب سکوی مسکونی LQ۳ همچنین پل‌های رابط، هلی دک و سایر ملحقات آن، نصب همه روسازه‌های بخش گازی میدان سلمان به پایان می‌رسد.

موسوی با اشاره به‌اینکه این روسازه در کارگاه شرکت صف بندرعباس ساخته ‌شده ‌است، نصب روسازه LQ۳ را بزرگ‌ترین نصب روسازه‌های سلمان به روش لیفتینگ دانست و گفت: با فاصله زمانی حدود یک ماه از نصب LQ۳ عملیات بارگیری آخرین روسازه طرح میدان سلمان (GLP) که برای تزریق گاز به ‌سکوهای اقماری این میدان ساخته شده، انجام خواهد شد.