همدان - خبرنگار دنیای اقتصاد: دبیر اجرایی خانه کارگر همدان گفت: دستمزد کارگران با هزینه‌های معیشتی آنان فاصله زیادی دارد و باید با توجه به تورم، ارزیابی و پرداخت شود. چنگیز اصلانی افزود: بانک مرکزی شاخصه‌های تورم را زیر ۲۰درصد اعلام می‌کند در حالی که کارگران و حقوق‌بگیران بیش از این بار تورم را متحمل می‌شوند.

وی اظهار کرد: شورای‌عالی کار موظف است قبل از پایان هر سال، دستمزد کارگران مشمول قانون کار را برای سال آینده تصویب و اعلام کند.

اصلانی با انتقاد از پایین بودن دستمزد کارگران در سال‌های گذشته عنوان کرد: شورای‌عالی کار باید براساس نرخ تورم برای کارگران دستمزد تعیین کند تا آنان بتوانند از حداقل امکانات زندگی بهره‌مند شوند.

وی همچنین ۸۰درصد خریداران محصولات کارفرمایان را کارگران دانست و افزود: شورای‌عالی کار می‌تواند با تعیین دستمزد مناسب که هم کارگر از دریافت آن راضی باشد و هم کارفرما از پرداخت آن، موجب افزایش توان خرید و گردش پول بیشتر در اقتصاد کشور شود. دبیر اجرایی خانه کارگر همدان تاکید کرد: دولت نیز می‌تواند با کنترل یارانه‌ها، ارائه تسهیلات بانکی تک‌رقمی و جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات خارجی از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند. این مقام مسوول اضافه کرد: این اقدامات و حمایت‌ها موجب می‌شود کارخانه‌های تولیدی، وارد میدان رقابت شده و به این ترتیب بخش عظیمی از معضل بیکاری و تورم با این راهکار مرتفع شود.