مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: پروانه کمپرسورگازی کارخانه گاز و گاز مایع ۹۰۰ پازنان دو راه‌اندازی و ساخته شد. رجبعلی رحمتی در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: این پروانه در سال‌های گذشته چندین بار دچار شکستگی و موجب از کار افتادن کمپرسور شد و هر دفعه با استفاده از قطعات یدکی موجود نسبت به تعویض آن اقدام می‌شد.

وی ادامه داد: در اردیبهشت امسال به‌دلیل شکسته شدن آخرین پروانه، راه‌اندازی کمپرسور با مشکل روبه‌رو شد که سفارش تهیه آن از شرکت خارجی به‌دلیل اعمال تحریم به نتیجه نرسید و همین امر موجب شد ساخت پروانه مورد توجه شرکت‌های داخلی قرار گیرد.

رحمتی اظهار کرد: پس از فراخوان از شرکت‌های داخلی و مذاکره با آنان و بررسی صلاحیت، شرکت توربین ماشین خاورمیانه برای ساخت پروانه انتخاب شد.

وی افزود: پس از ساخت، پروانه مذکور در اواسط مهرماه امسال با موفقیت نصب و راه‌اندازی شد و تاکنون بدون مشکل در مدار تولید قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: با ساخت و راه‌اندازی موفقیت‌آمیز این پروانه علاوه بر تولید روزانه ۱۳هزار بشکه نفتا، از بسته شدن کارخانه در مدت تعمیرات اساسی نیز جلوگیری شد.