گروه استان‌ها- با پیشنهاد مشاور رییس‌جمهوری و رییس دفتر امور مناطق محروم کشور، در ماه‌های آبان و آذر سال‌جاری مبلغ ۵۵میلیارد و ۶۰۰میلیارد ریال برای اجرای ۶۰ طرح توسعه روستایی به ۱۰ استان کشور اختصاص یافت. به گزارش روابط عمومی دفتر امور مناطق محروم کشور با این اعتبار تعداد ۱۵طرح تامین آب آشامیدنی در قالب مجتمع‌های روستایی و روستا‌های منفرد برای امکان بهره‌مندی روستانشینان از آب‌شرب سالم و بهداشتی در سطح ۶ استان کشور اجرا شده است‌.

براساس این گزارش، مجتمع آبرسانی دورود در منطقه ماژین شهرستان دره‌شهر، مجتمع آبرسانی پشتکوه منطقه فلارد شهرستان لردگان، مجتمع آبرسانی فخرود در منطقه قهستان شهرستان در میان از جمله طرح‌های آبرسانی در روستاها است.

اجرای عملیات زیرسازی، ساخت پل و آسفالت بیش از ۵۲کیلومتر راه روستایی که موجب سهولت عبور و مرور و دسترسی روستاییان و امکان حمل و نقل محصولات کشاورزان به مراکز شهرها می‌شود از دیگر طرح‌های اجرا شده در روستاها در دو ماه گذشته اعلام شده است.

زیرسازی و ساخت ابنیه محور عربشاه - گویجه قلعه در شهرستان تکاب، راهسازی، ابنیه و آسفالت راه بیاضه - حاجی‌آباد زرین، منطقه خور و بیابانک شهرستان نایین، راهسازی و ساخت ابنیه محور گیسور - رحمت‌آباد در دهستان پس کلوت شهرستان گناباد و راهسازی محور بانیاران منطقه گورانی شهرستان دالاهو از جمله طرح‌‌های راهسازی اجرا شده در روستاهای کشور است.

عملیات بهسازی محیط روستا و آسفالت معابر در ۲۴روستای محروم کشور از جمله‌ آبزا و پلک لک در شهرستان ایلام، کوشکک در شهرستان درمیان، شهرک فخران در منطقه زهان شهرستان قائنات، سوچلما در منطقه هزار جریب شهرستان نکا و روستای گلال در شهرستان پاوه از دیگر اقدامات انجام شده در دو ماه گذشته در روستاهای کشور بوده است.