نرخ بالای سود بانکی عامل بازدارنده برای توان رقابتی

دنیای اقتصاد-کرمانشاه- الهام اکبری: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه معتقد است که نرخ بالای سود تسهیلات بانکی توان رقابتی کالاهای تولید داخل را با مشابه خارجی آنها بخصوص در بازار عراق، کاهش داده است. جهانگیر شاهمرادی در نشست فعالان اقتصادی و تجاری استان با استاندار کرمانشاه که در اتاق بازرگانی برگزار شد، افزود: برای اینکه بتوانیم حضوری فعال در بازارهای بین‌المللی داشته باشیم حتما باید نرخ سود تسهیلات بانکی را کاهش دهیم.

وی افزود: در مواردی حتی نرخ سود این تسهیلات ۲۱ درصد می باشد که این مساله همراه با نقدینگی موجود تولیدکنندگان و البته نرخ تورم به مشکلاتی اساسی برای بخش تولید منجر می‌شود و تنها چاره برای تولیدکننده این است که به سرمایه در گردش بانک‌ها متوسل شود. شاهمرادی همچنین، طولانی شدن روند سرمایه گذاری را نیز از چالش های کنونی بر سر راه تولید و صنعت کشور و استان کرمانشاه عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به ادغام چند اداره در سازمان صنعت، معدن و تجارت، گفت: یکی از مشکلاتی که اینک با آن مواجه هستیم، مساله تنظیم بازار است که نیاز به حمایت‌های مسوولان ارشد استان برای پیشبرد بهینه این مساله داریم.