رشت- خبرنگار دنیای اقتصاد: همزمان با سراسر کشور و با حضور مسوولان ارشد استان و روسای بانک‌های گیلان، ۸۸ شعبه بانک قرض‌الحسنه مهر در گیلان به بهره‌برداری رسید. استاندار گیلان در مراسم افتتاح بانک قرض‌الحسنه مهر در رشت هدف از تاسیس این بانک را تحقق شعار مهرورزی اعلام کرد و افزود: به منظور تحقق این امر، شعبه‌های این بانک به تعداد ۲۰۰۰ شعبه در کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: خصوصیت بانک قرض‌الحسنه مهر، مشارکت همه بانک‌های دولتی و خصوصی در تامین اعتبارات سپرده‌های قرض‌الحسنه است.

همچنین صندوق مهررضا نیز از جمله سهامداران این بانک بوده و حمایت‌های دولت از این بانک قابل توجه است.

روح‌ا... قهرمانی چاپک، با اشاره به اینکه تاسیس این بانک به افزایش نقدینگی بانک‌ها کمک می‌کند، گفت: یکی دیگر از خصیصه‌های این بانک جلب رضایتمندی قشرهای آسیب‌پذیر به طور وسیع و تخصصی است.

استاندار گیلان ادامه داد: بانک مهر صرف‌نظر از اینکه قرض‌الحسنه است، در سرمایه‌گذاری نیز مشارکت می‌کند و پول‌های سرگردان را جمع‌آوری و موجب ایجاد ارزش افزوده خواهد شد و این امر منبع مناسبی برای تامین اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت وام قرض‌الحسنه است.

قهرمانی تاکید کرد: با شروع به کار این بانک قرار است که بانک‌های دیگر به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه خاتمه داده و این بانک به صورت تخصصی به این کار مبادرت ورزد. مدیریت امور شعب بانک ملی استان گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه بانک ملی مسوولیت راه‌اندازی بانک قرض‌الحسنه را برعهده دارد، افزود: با توجه به عملکرد بانک ملی در پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه در گذشته و نیز برخورداری از امکانات گسترده و نیروهای زبده، بانک ملی به میزان ۲۱درصد در بانک قرض‌الحسنه مهر سرمایه‌گذاری کرده است و انتظار می‌رود تا با توجه به علاقه‌مندی مردم و استقبال مسوولان بانک ملی به تدریج بر درصد سرمایه‌گذاری خود در این بانک بیافزاید.

دشتی با اشاره به اینکه سرمایه اولیه این بانک ۲۲هزار میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: این میزان سرمایه به صورت نقدی و غیرنقدی توسط بانک‌های دولتی و غیردولتی تامین شده است و انشاءا... تعداد شعبات این بانک در کشور به سه هزار شعبه افزایش می‌یابد.