مشهد - خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از نیاز این استان به یک میلیون علوفه دامی «دان» خبر داد. محمد اسماعیل‌نیا افزود: دامداران استان با مشکل تامین نهادها و علوفه دامی (دان) مواجه هستند.

وی با بیان اینکه رقابت در بخش لبنیات آغاز شده و با تشویق مردم به مصرف لبنیات و صادرات محصولات لبنی، افزایش سرمایه‌گذاری خوبی داشته‌ایم، گفت: متاسفانه کمبود علوفه در استان، دامداران و بازار لبنیات را با مشکل مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰هزار تن جو برای خوراک دام در خراسان رضوی تولید و حدود ۱۵۰هزار تن گندم نیز صرف تغذیه دام در این استان می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تولید ذرت علوفه‌ای با کشاورزان قرارداد بسته‌ایم، گفت: متاسفانه هنوز با میزان قابل‌توجهی کمبود خوراک دام مواجه هستیم. وی با اشاره به اینکه باید باتوجه به تولید و افزایش بهره‌وری، نیاز خود به علوفه را ساماندهی کنیم، گفت: برای تامین نیاز خود به علوفه باید عملکرد کشاورزان در هکتار افزایش یابد و الگوهای کشت در استان منطقی شود. وی اضافه کرد: با انجام تحقیقات باید میزان دان مصرفی با تولید گوشت و شیر متناسب باشد.