دنیای اقتصاد - سیدمهدی میرفخرایی: شهرستان ساوه با جمعیت ۲۵۵هزار نفر بعد از ماه‌ها تلاش نماینده این شهرستان در مجلس توانست جزو فرمانداری‌های ویژه شود. حجه‌الاسلام حسین اسلامی، نماینده ساوه در این باره گفت: این شهرستان از لحاظ مکانی شاه‌راه عبور با ۴ استان است، به همین دلیل توسعه بسیار خوبی در سال‌های اخیر در این شهرستان صورت گرفت؛ اما عدم تبعیض اختیارات به مدیران این شهر عقب‌ماندگی و افت در روند روبه رشد این شهرستان را در پی داشت، چرا که مدیران و مسوولان شهرستان مردم را برای انجام بسیاری از امورشان به مرکز استان ارجاع می‌دادند و فاصله ۱۷۰کیلومتری تا مرکز استان خوشایند مردم نبود.

وی گفت: در دولت هشتم پیشنهاد فرمانداری ویژه ساوه مطرح شد و در دولت نهم این امر با جدیت پیگیری شد و خوشبختانه به نتیجه مثبت رسید.

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس هدف از این اقدام را ارتقای سطح اختیارات فرماندار اعلام کرد و گفت: در واقع با این حرکت فرماندار، معاون استاندار است و این ارتباط باعث تندتر شدن ضرب‌آهنگ خدمت‌رسانی مسوولان در شهرستان می‌شود.

ابوالحسن سهرابی، استاندار مرکزی نیز در خصوص این تحول در شهرستان ساوه گفت: شهرستان ساوه به علت وجود سرمایه‌های زیاد و ارزشمند و نیروی‌انسانی جوان و اقداماتی که برای جذب و جلب سرمایه‌گذاران بخش‌‌خصوصی در این چند سال انجام داده است، جایگاه مهمی از لحاظ صنعتی و اقتصاد در کشور پیدا کرده است و این کمترین کاری بود که می‌توانستیم در مقابل این همه خدمت و تحول در شهرستان انجام دهیم.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد، این اقدام دست مسوولان شهر را بازتر کند و بتوانند سرعت خدمت‌رسانی خود را افزایش دهند و الگویی برای شهرستان‌های دیگر استان باشد.