مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد: رایزن بازرگانی و اقتصادی سفارت جمهوری خلق چین در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مشهد بر توسعه روابط تجاری بین دو استان خراسان رضوی و منطقه سین کیانگ چین تاکید کرد. لوچانگ جین افزود: بر آنیم که مشکلات بازرگانان ایرانی را که یکی از عمده‌ترین مشتریان ما در منطقه هستند، برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه پس از اصلاحات اقتصادی در چین با سیاست باز روبه‌رو هستیم، گفت: در سال‌های اخیر بر سرعت توسعه اقتصادی با ایران افزوده شده است.

وی با تاکید بر مزیت‌ها و امکانات منطقه سین‌‌کیانگ و شهر ارومچی گفت: این استان دارای امکانات بسیار وسیع و بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشت قرمز در چین است.

وی با اشاره به ذبح اسلامی در کشتارگاه‌های ارومچی گفت: آماده صادرات گوشت قرمز به خراسان رضوی هستیم.

مدیر اجرایی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان رضوی نیز در ادامه این دیدار گفت: حجم مبادلات ایران و چین افزایش فوق‌العاده‌ای دارد و روز به روز در حال افزایش است.

فرشید منوچهری با اشاره به سهولت تجارت بین دو کشور اظهار کرد: حضور کالای چینی در بازار بیانگر ارتباط خوب تجار ایرانی با چین است.

وی با بیان اینکه به زودی شعبه‌ای از اتاق مشترک ایران و چین در مشهد افتتاح خواهد شد، افزود: خراسان رضوی دارای سه‌هزار و ۷۰۰واحد صنعتی تولیدی است و بزرگ‌ترین استان صنعتی کشاورزی کشور محسوب می‌شود.