یادداشت تفاهم همکاری بین اتاق‌های بازرگانی داکا و مشهد امضا شد

مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد: یادداشت تفاهم همکاری بین داکا، پایتخت بنگلادش و مشهد، مرکز خراسان رضوی با هدف توسعه همکاری‌های بازرگانی به امضا رسید. به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی مشهد، این یادداشت تفاهم توسط غلامحسین شافعی و حسین خالد، روسای اتاق‌های بازرگانی و صنایع مشهد و داکا امضا شد.

غلامحسین شافعی در این باره گفت: ایران و بنگلادش دارای مشترکات فرهنگی، زبانی و دینی فراوانی هستند که زمینه مناسبی را برای همکاری بخش‌های خصوصی در کشور فراهم آورده است.

وی افزود: در صورت توجه بیشتر به ظرفیت‌های اقتصادی موجود و به روز کردن اطلاعات، صاحبان صنعت و بازرگانی ایرانی و بنگلادشی فرصت‌های فراوانی را برای همکاری متقابل خواهند یافت.

شافعی همچنین با اشاره به مشاهدات خود در مدت اقامتش در بنگلادش این کشور را بازاری مناسب برای محصولات ایرانی دانست و از بازرگانان بنگلادشی برای سرمایه‌گذاری در جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد.

براساس این گزارش حسین خالد، رییس اتاق بازرگانی داکا نیز ضمن ابراز رضایت از مذاکرات انجام شده با رییس و اعضای هیات‌ تجاری ایران، امضای یادداشت تفاهم همکاری را قدمی به منظور همکاری نزدیک تجار دو کشور عنوان و بر تداوم این سفرها در آینده تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بنگلادش را دارای فضایی مناسب برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی دانست و امکانات گسترده جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای و دریایی را برای دستیابی بازرگانان و صادرکنندگان بنگلادشی به بازارهای آسیای میانه و قفقاز مناسب معرفی کرد.

تسهیل در تبادلات اطلاعات تجاری، اعزام هیات‌های بازرگانی، شرکت متقابل در نمایشگاه‌های بین‌المللی همچنین تاسیس میزهای مشترک مشهد و داکا در اتاق‌های دو شهر از اهم توافقات مندرج در یادداشت تفاهم داکا و مشهد است.