اراک- خبرنگار دنیای اقتصاد: به دلیل تخلفات مالی و اجرایی به دستور هیات نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد، از ادامه فعالیت انجمن دیابت استان مرکزی جلوگیری به عمل آمد. فتح‌آبادی، مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای استانداری مرکزی در خصوص غیر قانونی اعلام شدن فعالیت این انجمن گفت: شعبه استانی این انجمن از سال ۸۴ با مجوز وزارت کشور فعالیت خود را در استان آغاز کرد که در این مدت به دلیل ضعف مدیریت و کارهای اجرایی ۴ مدیر در این انجمن تغییر کرده است.

وی، غیر انتفاعی نبودن انجمن و فعالیت بر خلاف چارچوب اساسنامه همچنین استفاده از نیروهای غیر بومی و غیر تخصصی را در تعطیل کردن فعالیت این انجمن دخیل دانست و افزود: از زمان شروع به کار و مشاهده تخلفات، بارها تذکرهای شفاهی و کتبی به مدیران انجمن برای رفع مسائل مطرح شده و نواقص اعلام شد؛ اما با توجه به ضعف عملکرد، فعالیت انجمن غیر قانونی اعلام شد.

فتح‌آبادی با اشاره به اقدامات هیات نظارت بر سازمان‌‌های مردم نهاد در خصوص تشکیل مجدد انجمن با هیات موسس جدید از تشکیل هیات موسس جدید که به طور کامل از افراد بومی استان تشکیل شده‌اند، خبر داد و گفت: هیات موسس جدید شامل پزشکان متخصص غدد و خیران استان هستند که تا یک ماه آینده فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.