کاشان- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: رییس اداره فوریت‌های پزشکی اورژانس کشور از پیوستن ۵۰۰دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس ۱۱۵ کشور خبر داد. فرهاد رضوانی، در حاشیه آغاز به کار هفتمین دوره پذیرش دانشجوی بدون کنکور رشته فوریت‌های پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: براساس توافق به عمل آمده با شرکت ایران خودرو تا پایان سال‌جاری ۵۰۰دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس ۱۱۵ کشور اضافه می‌شود. وی یادآور شد: از ابتدای سال ۸۵ تاکنون نیز دو هزار و ۱۰۰دستگاه آمبولانس به این ناوگان افزوده شده است.

وی، از مشکل کمبود نیروی انسانی به عنوان اصلی‌ترین مشکل اورژانس کشور نام برد و گفت:‌ هم‌اکنون اورژانس کشور با کمبود ۱۴هزار نفر نیرو روبه‌رو است که این رقم تا پایان برنامه چهارم توسعه به ۲۶هزار نفر می‌رسد.

رضوانی، خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار پزشکی قانونی کشور، حدود ۲۸هزار نفر بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند که ۵۰درصد آنها در صحنه، ۲۸درصد در مسیر انتقال به بیمارستان و ۲۲درصد در بیمارستان و چند روز پس از ترخیص جان خود را از دست می‌دهند که توانمندی، تخصص و تجربه نیروهای فوریت‌های پزشکی و بیمارستان‌های کشور می‌تواند آمار این مرگ‌و‌میرها را به نحو موثری کاهش دهد.